Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Börja stunta med Aerox? [Frågor]

Postat av Von apan den 18 November 2009, 01:34
76 kommentarer · 10 502 träffar
Hejsan, min kära familj där alla har 30 slak! Har en Yamaha Aerox och funderar på att börja stunta för det verkar jävligt roligt :)

Har då lite frågor, är Aerox en bra nybörjar moped om man ska stunta? Tycker själv den är väldigt tung ifram...

Måste man lätta ramen för att den ska vara duglig att stunta med?

Sådär, slut på frågor, nu lite info om Aeroxen.

Trim:
Leo Vince trimmrör
tyngre vikter (vet ej hur mycket dem väger)

Behöver bättra på accet, för den går liksom:

Bruuuu...Wiiiiieeeeeeeee!

Och Bruuu är ettans växel, Wiiiieeeee är 2:an. Hur förbättrar jag detta? Jag har nya kopplingsfjädrar som jag kan sätta in, kommer det hjälpa något? För "Wiiiee":et kommer vid ca. 30km/h.

Jag märker att om man kör upp på tvåan och sedan saktar ner till ca 15-20km/h så att han inte växlar ner till ettan så är det ett jävla drag i den. Så med korta ord, ettan är skit, tvåan bra. Hur fixar jag?

Om man lägger ihop mina funderingar, är det en bra nybörjar moped? Vad behöver man göra för att den ska gå att stunta med, 12-platta, lätta ram etc? Hur fixar jag accet?

Tacksam för svar! :D

76 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 76 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..