Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Har jag ADHD?

Postat av tjahej den 15 November 2009, 23:34
66 kommentarer · 289 träffar
Hej.

Jag, och många utav mina kompisar misstänker att jag har ADHD eller något liknande.

Jag har inte testat mig, men jag har följande "problem", som kan tyda på att jag har det;

* Svårt att koncentrera mig.

* Om jag sätter mig, och efter högst 5 min~ börjar jag hoppa med fötterna eller skaka på benen osv.

* Jag är ofta överaktiv, eller hyperaktiv. Ibland pratar jag ovanligt snabbt, går speciellt med fötterna i "hård" takt annars får jag tvångstankar osv.

* Ibland behöver jag uppmärksamhet från andra, oavsett vem.

Så, vad säger ni? Kan jag ha ADHD, eller något annat?

Glömde att skriva med fler grejer som jag inte ens visste tydde på ADHD, som #2 länkade.

Följer ofta inte givna instruktioner och misslyckas med att genomföra skolarbete, hemsysslor eller arbetsuppgifter (beror inte på trots eller på att personen inte förstår instruktionerna)

Verkar ofta inte lyssna på direkt tilltal.

Tappar ofta bort saker som är nödvändiga för olika aktiviteter ( t ex leksaker, läxmaterial, pennor, böcker eller verktyg)

Är ofta lättdistraherad av yttre stimuli.

Är ofta glömsk i det dagliga livet

Har ofta svårt att vara stilla med händer eller fötter kan inte sitta still.

Har ofta svårt att leka eller utöva fritidsaktiviteter lugnt och stilla verkar ofta vara "på språng" eller "gå på högvarv".

Pratar ofta överdrivet mycket.

Kastar ofta ur sig svar på frågor innan frågeställaren pratat färdigt.

Har ofta svårt att vänta på sin tur.

Avbryter eller inkräktar ofta på andra ( t ex kastar sig in i andras samtal eller lekar).

ADHD?

234 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

66 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 66 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..