1
Positiv metal/hårdrock/rock
Postat av miniR0TTAN den 15 November 2009, 15:04
31 kommentarer · 213 träffar
Tja alla musikälskare!
Jag har letat i forumet men inte hittat någon tråd som tillfredställer min törst, tyvärr.
Jag är alltså på jakt efter lite ordentligt positiv metal/hårdrock eller rock. Det är svårt att beskriva vad "positiv" innefattar men några av er kanske förstår. Den känslan av att en låt bara är så jävla härlig, mycket metal är så ruskigt depp hela tiden, eller neutral. Det ska vara låtar man kan dra igång på högsta volym när man är riktigt glad och taggad över något!
För att ge lite exempel:
Metallica - Fuel & The memory remains
Slipknot - Before I forget
Volbeat, Disturbed & Guns n roses rent allmänt
Royal Republic - All because of you
Def Leppard - Pour some sugar on me
Killswitch Engage - Holy diver
Soil - Halo
Three days grace - Riot
Spineshank - Smothered
Nickelback - Burn it to the ground & Animals
Det finns givetvis 100 000-tals andra låtar med samma feel som inte är nämnda så fire away! Låtarna ska ha den där positiva känslan som gör att de passar på typ fest o.s.v. Så inget hardcore-screamotrashemopunk och allt vad det heter. (Nu kommer säkert något stolpskott gå igång på detta och säga att det är fel genre o.s.v. och det är orelevant, det är feelingen som är viktig)
D.v.s. inget i stil med:
A day to remember
Haste the day
Soasin
The Used
Det ska vara låtar med tydlig refräng som är lätta och sköna att sjunga med till.
Hoppas ni har tonvis med sköna förslag! Ha det gött.
PS. Ni får gärna komma med specifika förslag på låtar utöver bandnamn ifall ni pallar! DS.
Jag har letat i forumet men inte hittat någon tråd som tillfredställer min törst, tyvärr.
Jag är alltså på jakt efter lite ordentligt positiv metal/hårdrock eller rock. Det är svårt att beskriva vad "positiv" innefattar men några av er kanske förstår. Den känslan av att en låt bara är så jävla härlig, mycket metal är så ruskigt depp hela tiden, eller neutral. Det ska vara låtar man kan dra igång på högsta volym när man är riktigt glad och taggad över något!
För att ge lite exempel:
Metallica - Fuel & The memory remains
Slipknot - Before I forget
Volbeat, Disturbed & Guns n roses rent allmänt
Royal Republic - All because of you
Def Leppard - Pour some sugar on me
Killswitch Engage - Holy diver
Soil - Halo
Three days grace - Riot
Spineshank - Smothered
Nickelback - Burn it to the ground & Animals
Det finns givetvis 100 000-tals andra låtar med samma feel som inte är nämnda så fire away! Låtarna ska ha den där positiva känslan som gör att de passar på typ fest o.s.v. Så inget hardcore-screamotrashemopunk och allt vad det heter. (Nu kommer säkert något stolpskott gå igång på detta och säga att det är fel genre o.s.v. och det är orelevant, det är feelingen som är viktig)
D.v.s. inget i stil med:
A day to remember
Haste the day
Soasin
The Used
Det ska vara låtar med tydlig refräng som är lätta och sköna att sjunga med till.
Hoppas ni har tonvis med sköna förslag! Ha det gött.
PS. Ni får gärna komma med specifika förslag på låtar utöver bandnamn ifall ni pallar! DS.