1
Förbättra min dator.
Postat av tinalia den 13 November 2009, 19:38
9 kommentarer · 139 träffar
Ja nu är det så hära att jag börjar bli leds på min dator och har inte allt för gott om pengar just nu är studerande och eftersom min dator har några år på nacken så vill jag endå kunna spela lite nyare spel utan att behöva köra lägsta upplösning och skit så det känns lika kasst som cs 1.6,
Sakerna just nu i burken!
Processor: AMD Athlon 64 X2 dual core processor 4200+ 2.21 GHz
Minne: 2gb ram Med 4st DDR1 512 minnen
Grafikkort NVIDIA GeForce 7800 gtx (pci-express)
disc har jag så jag klarar mig , 2x 250 gig!
Tror att dett är mitt moderkort men är inte säker googlade till
Moderkort:MSI K8N Neo4 nForce4 Ultra Socket 939
Min dator lider lite av små värmeproblem som bör fixas med lite trixs och knep! beställning av fläktar är på väg och ska göra lite mer hål i chassiet.
Nu till min fråga vet någon om det finns något bättre grafikkort som jag kan köpa utan att behöva byta ut mitt moderkort som jag kan använda mina ddr1:or till
Ram minnen som jag funderar över är
4st HyperX/1GB 400MHz DDR Non-ECC CL2 eller liknande så jag får 4gig ram iallafall
http://www.dataparadiset.com/p rodinfo.aspx?pid=152784 (minnerna är i länken)
Hade varit tacksam över svar, och ni som skriver google it eller någon annan onödig kommentar kan skita i att kommentera , postar denna tråd pga. brist av kunskap.
Sakerna just nu i burken!
Processor: AMD Athlon 64 X2 dual core processor 4200+ 2.21 GHz
Minne: 2gb ram Med 4st DDR1 512 minnen
Grafikkort NVIDIA GeForce 7800 gtx (pci-express)
disc har jag så jag klarar mig , 2x 250 gig!
Tror att dett är mitt moderkort men är inte säker googlade till
Moderkort:MSI K8N Neo4 nForce4 Ultra Socket 939
Min dator lider lite av små värmeproblem som bör fixas med lite trixs och knep! beställning av fläktar är på väg och ska göra lite mer hål i chassiet.
Nu till min fråga vet någon om det finns något bättre grafikkort som jag kan köpa utan att behöva byta ut mitt moderkort som jag kan använda mina ddr1:or till
Ram minnen som jag funderar över är
4st HyperX/1GB 400MHz DDR Non-ECC CL2 eller liknande så jag får 4gig ram iallafall
http://www.dataparadiset.com/p rodinfo.aspx?pid=152784 (minnerna är i länken)
Hade varit tacksam över svar, och ni som skriver google it eller någon annan onödig kommentar kan skita i att kommentera , postar denna tråd pga. brist av kunskap.