1
Teknikutveckling?
Postat av Jockzep den 4 November 2009, 16:50
7 kommentarer · 175 träffar
Hejsan behöver lite hjälp, men DET ÄR inte läxhjälp. Jag förstår mig inte på dessa : http://data.fuskbugg.se/skalma n01/-------------------------- ------------------------------ ------------asdf.JPG
Vore fett schysst om jag kunde få hjälp.
Har frågat läraren fast han är lite efterbl.
tnx
Aah, snabbt ritining bara.. det ser ut ngt sånt. Asså 1 boll / ngt ) ligger i en ränna typ. Som ni ser längst till vänster, hur mkt är krafterna som jag gjort pilarna, en pil heter S2 (vänster) en S1 (höger) .
Andra uppgiften är pylgontåg typ, asså man ska få ut resultanten, vore fett om jag kunde få pic så jag fattar ^^
Tredje uppgiften till höger, bollen är ju MG Massan x Gravitationen(10kg = 100N)/ klotet. Hur mkt kraft ger väggen samt repet/snöret? F = Väggen , S = Snöret.
Tack!
Vore fett schysst om jag kunde få hjälp.
Har frågat läraren fast han är lite efterbl.
tnx
Aah, snabbt ritining bara.. det ser ut ngt sånt. Asså 1 boll / ngt ) ligger i en ränna typ. Som ni ser längst till vänster, hur mkt är krafterna som jag gjort pilarna, en pil heter S2 (vänster) en S1 (höger) .
Andra uppgiften är pylgontåg typ, asså man ska få ut resultanten, vore fett om jag kunde få pic så jag fattar ^^
Tredje uppgiften till höger, bollen är ju MG Massan x Gravitationen(10kg = 100N)/ klotet. Hur mkt kraft ger väggen samt repet/snöret? F = Väggen , S = Snöret.
Tack!