1
Benhinnorna , Problem!
Postat av billie den 30 Oktober 2009, 20:16
59 kommentarer · 2 002 träffar
Tjena , lirar innebandy på högsta graden.. Satsar till 120%
Men nu har jag börjat få problem med mina benhinnor.. Det värker som fan i dom när jag kör innebandy eller bara använder den delen av kroppen..
Det jag har gjort är:
Köpt nya skor ( asics ) Grymt sköna och ger bra dämpning..
Slutat med utelöpning PGA familjeproblem ( ungefär alla i familjen/släkten klarar inte av att springa på "assfalt" ) .. Och ja vi springer på assfalt innan våra träningar för det finns ingen annanstans vi kan springa.
Smörjer in båda benen med tigerbalsam..
Stretchar ut benen till 100% innan varje träning/match
Använder knäskydd PGA knäproblem..
Hmm.. Inget mer kan jag komma på.
För 2-3veckor sen valde jag att vila i 2veckor.. sen när jag kom tillbaka kändes det skitbra i benen.. Men sen efter 1vecka till typ så kom det tillbaka :/
Vi ska söka upp en idrottsläkare. Men nu tänkte jag fråga om ni har några tips?
Seriöst!
Men nu har jag börjat få problem med mina benhinnor.. Det värker som fan i dom när jag kör innebandy eller bara använder den delen av kroppen..
Det jag har gjort är:
Köpt nya skor ( asics ) Grymt sköna och ger bra dämpning..
Slutat med utelöpning PGA familjeproblem ( ungefär alla i familjen/släkten klarar inte av att springa på "assfalt" ) .. Och ja vi springer på assfalt innan våra träningar för det finns ingen annanstans vi kan springa.
Smörjer in båda benen med tigerbalsam..
Stretchar ut benen till 100% innan varje träning/match
Använder knäskydd PGA knäproblem..
Hmm.. Inget mer kan jag komma på.
För 2-3veckor sen valde jag att vila i 2veckor.. sen när jag kom tillbaka kändes det skitbra i benen.. Men sen efter 1vecka till typ så kom det tillbaka :/
Vi ska söka upp en idrottsläkare. Men nu tänkte jag fråga om ni har några tips?
Seriöst!