Vad heter mappen där man kan se bilderna från alla sidor man har besökt. skulle vara skyst om ni sa vart dom ligger. eftersom att jag sitter på en kompis dator och vill se var han besökt :D
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#10 Jag är väl medveten om att det finns billigare kort men jag pressade in vad som gick i 8k budget. Det kortet jag länkade än bättre än det du länkade förresten.
#19 försöker du skydda ditt dåliga val? Eller vad är grejen? Har man en stram budget och man ska huvudsakligen använda datorn till gaming då är SSD slöseri med pengar.
#20 Ingen som köper en dator år 2013 skippar SSD. Vad man än gör vill man ha en dator som startar på 15 sekunder. Och jag hade en ännu tightare budget men jag maxar ändå alla spel förutom Crysis 3 OCH har en SSD.
Försöker du skydda ditt dåliga val att inte köpa en eller?
#34 jag vet att du gjorde, men inte jag. Förstår att nätagget är för framtida crossfire möjligheter. Dock ser jag hellre att man minskar på ramet, hd, chassit och lägger till en SSD.
Vad är mest prisvärt, att köpa en färdig med lite ändringar från komplett eller delar från inet? Osäker hur det kommer gå att sätta ihop den eftersom jag inte är speciellt duktig på sådant?
#41 Inga konstigheter med att sätta ihop den, det kommer gå utmärkt. Finns hundratals videos på Youtube om hur man sätter ihop varje del så kör hårt bara.
#42 Okej! Många som länkat 7950 kortet och elite 430 chassit, går de ihop? Jag har ett 430 nu och det är fan på det berömda håret att mitt nuvarande 5750 får plats. Och sen en annan fråga, om jag har en hårddisk idag, (500 Gb WD) kan jag använda den med en helt ny setup?
#43 Vad jag vet så kan man ta bort en del hårdiskplatser i 430 chassit, och kan därigenom ha grafikkort som är 43 cm långa. Ja hårddisken kan du använda i en ny setup, inga problem.
Om du redan har chassit och hårddisk, ska jag plocka ihop ett paket utan de då ? :)
#44 ja det vore grymt, men fråga är om man inte ska investera i ett nytt chassi. Har idag 4 fläktar, 2 in 2 ut och dator låter som
Ett jetplan och CPUn ligger vid spel på 85-90 grader.. Tips?
#45 Okej, lättaste sättet att göra det? Stoppa in hårddisken o en annan dator? Finns det något sätt man kan behålla Windows så man slipper köpa nytt OS?
Behåller du chassit men byter ut dem mot de tystgående fläktarna jag valde till, samt att du behåller din hårddisk. Får du råd med ett 670, bra processorflält, SLI möjlighet i framtiden.
#49 Du behöver endast en bättre kylare om du ska överklocka vilket du kan köpa till senare om du känner att du vill uppgradera. 8g ram räcker och blir över för gaming. 8350 slår 3570k i de flesta tester.
#46 Du måste avinstallera Windows. Jag tror det Kanske kan funka om du skapar en partition där du lägger dina spel och sådant, INGA drivrutiner alls, väldigt viktigt.
Du formaterar sedan partitionen med windows. Denna partition måste vara ca 45gb för win + drivrutiner mm. Egentligen behövs inte så mycket, men det är för säkerhets skull så det inte blir för lite.
När du är klar kan du radera partitionen så du har en hel bara.
Är dock inte säker på detta, så googla lite. Ser dock ingen anledning till att det inte dkulle fungera.
Man får ju tänka på att 8350 ligger på en högre klockfrekvens som standard, drar mer ström. Kostar dock lite mindre. Men med tanke på att i5 3570k drar mindre ström blir den billigare i längden. Åtminstonde kan man säga att dem är lika dyra/billiga. Dessutom presterar i5:an bättre om den också klockas över den frekvensen och det kan man göra utan att ens öka vcoren. Så imo är 3570k bättre, drar mindre ström och lika dyr/billig.
--Kan ju tilläggas att 8350 har fler kärnor, vilket möjligtvis kommer att löna sig mycket längre in i framtiden. Håller man på med renderingar är ju 8350 vassare, men till spel skulle jag säga 3570k. Att klocka 3570k till hyffsat låga klockfrekvenser ger än avsevärt mycket mer prestanda, än om man klockar i5 2500k på samma sätt. Ska du dock klocka över 5 ghz å mer presterar sandy-bridge 2500k bättre.--
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
bättre får du inte
http://www.komplett.se/k/ki.as px?sku=759240
Just sayin', man kan nästan få ett 670 för dom pengarna...
Försöker du skydda ditt dåliga val att inte köpa en eller?
Då kanske du t.o.m kan lägga till en SSD disk i din budget, om du har minnen redan. ;)
tex:
https://www.inet.se/kundvagn/v isa/3223922/rockybruz
#24 De där minnena passar inte i moderkortet jag länkade. :(
http://www.inet.se/kundvagn/vi sa/3095272/tjakev
Bättre än alla andra alternativ som tidigare personer länkat.
http://www.inet.se/kundvagn/vi sa/3229775/2013-04-14
Om du redan har chassit och hårddisk, ska jag plocka ihop ett paket utan de då ? :)
Ett jetplan och CPUn ligger vid spel på 85-90 grader.. Tips?
#45 Okej, lättaste sättet att göra det? Stoppa in hårddisken o en annan dator? Finns det något sätt man kan behålla Windows så man slipper köpa nytt OS?
Absolut bästa datorn du får för 8000 kr :)
Ta chassit du har nu och din nuvarande hdd så är det löst !
8 gb ram?
Behåller du chassit men byter ut dem mot de tystgående fläktarna jag valde till, samt att du behåller din hårddisk. Får du råd med ett 670, bra processorflält, SLI möjlighet i framtiden.
#56 Spel som använder fler än 4 kärnor, ja. Annars är 3570k bättre.
Du formaterar sedan partitionen med windows. Denna partition måste vara ca 45gb för win + drivrutiner mm. Egentligen behövs inte så mycket, men det är för säkerhets skull så det inte blir för lite.
När du är klar kan du radera partitionen så du har en hel bara.
Är dock inte säker på detta, så googla lite. Ser dock ingen anledning till att det inte dkulle fungera.
Hur får du plats med allt på 500gb?
--Kan ju tilläggas att 8350 har fler kärnor, vilket möjligtvis kommer att löna sig mycket längre in i framtiden. Håller man på med renderingar är ju 8350 vassare, men till spel skulle jag säga 3570k. Att klocka 3570k till hyffsat låga klockfrekvenser ger än avsevärt mycket mer prestanda, än om man klockar i5 2500k på samma sätt. Ska du dock klocka över 5 ghz å mer presterar sandy-bridge 2500k bättre.--
http://www.inet.se/kundvagn/vi sa/3239185/rockybruz
Kan det fungera?
http://www.youtube.com/watch?v =eu8Sekdb-IE
http://www.youtube.com/watch?v =rIVGwj1_Qno
Dem började jämföra 8350 med i5 3770k för att det var så ojämt mellan 8350 o i5 3570k
#61 Elräkningen kommer öka med ca 21 dollar var tredje år vilket är så gott som ingenting. (136 kr).
Den är billig samt har 8 kärnor som #61 nämnde och snart kommer spel ta mer än 4 kärnor så då kan det vara bra att vara förberedd.