1
Hjälp med laptop :(
Postat av Master[k] den 25 Oktober 2009, 19:24
8 kommentarer · 232 träffar
Hej.
Jag skulle formatera min flickväns laptop, för hon ska sälja den.
Så jag ändrade boot priority och startade med skivan. Sen ringde jag min bror för jag såg att det fanns 3 partitioner, en liten på 4 Gb, sen två stycken på ca 44 Gb, en heter Acer och en heter Acerdata. Min bror sa att det räckte man gjorde en typ av recovery så försvann allt från datorn, och den blev som första gången man startade den.
Så skulle testa det, och avslutade windows installationen..
Men nu när jag startar datorn så stängs den bara av, efter ca 15 sek.. har testat att starta "föregående fungerande konfigurationen", "felsäkert läge" osv.. men inget funkar..
Hur ska jag göra nu?
Installera windows som jag tänkt eller?
Vilka partitioner ska jag ta bort isåfall? alla 3 eller bara Acerdata (Där jag tror windows ligger)..
Mycket text jag vet, sry, men behöver verkligen all hjälp jag kan få.
Tack
Jag skulle formatera min flickväns laptop, för hon ska sälja den.
Så jag ändrade boot priority och startade med skivan. Sen ringde jag min bror för jag såg att det fanns 3 partitioner, en liten på 4 Gb, sen två stycken på ca 44 Gb, en heter Acer och en heter Acerdata. Min bror sa att det räckte man gjorde en typ av recovery så försvann allt från datorn, och den blev som första gången man startade den.
Så skulle testa det, och avslutade windows installationen..
Men nu när jag startar datorn så stängs den bara av, efter ca 15 sek.. har testat att starta "föregående fungerande konfigurationen", "felsäkert läge" osv.. men inget funkar..
Hur ska jag göra nu?
Installera windows som jag tänkt eller?
Vilka partitioner ska jag ta bort isåfall? alla 3 eller bara Acerdata (Där jag tror windows ligger)..
Mycket text jag vet, sry, men behöver verkligen all hjälp jag kan få.
Tack