Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

probs med telia 2mbit adsl

Postat av benne? den 21 Oktober 2009, 19:14
3 kommentarer · 183 träffar
Sitter just nu med Telia ADSL 1,5-2mbit och har ett flertal problem(ska strax ringa och klaga)

men till frågan, när jag gör tptest får jag 2,10 ner och 0,25 upp
betyder inte det att jag som maximalt ska kunna ladda ner 2,10 mb/sekund eller har jag fått det fel?
för när jag laddar ner så tankar jag max 250kb/s,
verkar som om det är någon spärr av något slag då den verkar vilja gå över ibland då den slår 253kb/s,
och förut när jag haft samma uppkoppling av andra leverantörer har jag fått ner kring 600kb/s till 1mb/s.
någon annan som haft samma problem?

några andra fel jag fått sen jag böt till telia är att internet dör ibland och är av i 5min och ibland 15 för att sedan gå igång igen i ca 1-2timmar innan det dör igen, händer ca 2-3ggr per dag(inte alla dagar men dom flesta)
och kan inte ha mer än 1 dator ikopplad till samma internet samtidigt(testat med minst 3 olika routrar,3 olika modem och ett flertal olika datorer och nätverkskort).
när man kopplar in internet i någon utav datorerna så tar det upp till 15-20min innan det går igång(även där testat med olika datorer osv, samma på alla)

tacksam för svar.

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar