Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
Något gick fel.
Logga in med Facebook
  • Facebook
  • Google

Forumtråd

Anslut med Facebook
Anslut med Faceit

Eller

Du behöver komma åt epostadressen för att bekräfta din registrering
Genom att kryssa i rutan accepterar du Fragbites användaravtal samt Fragbites Regler och förbinder dig att följa dessa samt hålla dig uppdaterad om evenutella förändringar.
Laddar hyperadvancerade autentiseringsmekanismer...
Kommer inom en inte allt för snar framtid.
Kommer förhoppningsvis innan du vet ordet av.
1

Godis ni saknar - nostalgi.

Postat av SarangEunJoo den 16 Oktober 2009, 00:24
818 kommentarer · 15 097 träffar
Just precis. Har ni något godis som ni verkligen saknar som fanns då ni var mindre och sprang till kiosken på lördagarna? :D

Själv saknar jag fantomenklubban helt sjukt mycket. Vet inte om alla minns den, men lakritsklubban som man doppade i ett salt pulver.

Här är en lista på det godis som framkallar nostalgikänslor hos mig. Godis jag verkligen saknar.

1. Fantomen lördagsgodispåsen. (Speciellt klubban!)

2. BonBon godiset. (Ni vet det där godiset med lite snuskiga namn)

3. Nickel

4. Rigi (liten chokladbit)

5. Bloody Jasper (klubba!)

6. Salmiak tablettaskarna. (Salmiak och Salt i Sol)

7. (EDIT) Kom att tänka på de där godishusen också, som cloetta tillverkade runt juletid.

8. Bugg tuggummit, speciellt det med päronsmak (det gröna) (FINNS ATT KÖPA PÅ VISSA STÄLLEN)

9. Elvira Blåtira och Mosterläsk (Läsken som man blev blå om tungan om).

10. Flintstoneläsken.

Tycker lätt att godiset var bättre förr alltså. Även snacks och liknade var bättre förr.

Diskutera: Var produkter bättre förr? Eller är det att man blivit äldre och lever kvar i "goda minnen från barndomen" ?

Ps. De som är födda runt 87 och tidigare vet förmodligen vad det är för godis jag pratar om!

DISCUSS! :D

Edit: Kan ändra lite på tråden, eftersom att folk nämner glass/chips/läsk också. Vi kör på allt sådant istället. Nämn allt gott ni saknar som inte längre finns i sortimentet! :D

----------------------------- ------------------------------ ------------------------------ --------------

Vad roligt att så många minns gamla godsaker. Precis som #274 säger, "vi måste agera", jag tror faktiskt att vi kan få tillbaka fantomengodispåsen och speciellt klubban ifall tillräckligt mycket folk mailar och frågar om det. Så för er som saknar fantomenklubban, agera och skicka iväg ett litet meddelande på http://www.cloetta.se / kontakt. Det ska jag göra nu!
Föregående tråd
Nästa tråd

818 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 818 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..