Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dagens samhälle... Så var det dags igen

Postat av Manhood den 6 Oktober 2009, 00:34
23 kommentarer · 57 träffar
Hej Fragbite.

Valde att skriva den här ifrån denna användaren då jag faktiskt är ute efter en seriös diskussion och alla mina åsikter är personliga och seriösa. Dumförklara mig om ni vill men nu ska jag få saker sagda, ni kan väl se det som en spontantråd.

Jag är trött på samhället.

Jag är trött på den gråa fasad som mänskligheten har byggt upp runt sig själva samtidigt som den förökar sig själv och tar för sig av det runtom sin gråa enorma sandlåda.

Jag har ingen tillit till vare sig politiker eller polis och jag vantrivs i allt detta gråa runtom mig.

Jag vet att kommentarer såsom "emo" och "gå och dö då" är oundvikliga men tänk efter själva.

Gör inte dessa, återigen, GRÅA hus och GRÅA människor dig lite deprimerad? Var är all natur som människan växt upp med i tusentals år? Vad har givit människor tron att de har rätten att "odla" djur för att sedan slakta dem när de växt sig tillräckligt stora? Vad har givit människan tron att de har rätten att bota alla sjukdomar så att vi kan bli ännu fler ännu snabbare?

VAD HAR GIVIT MÄNNISKAN TRON OM ATT VI INTE BEHÖVER NATUREN?

Varför asfalterar vi jorden och varför måste vi veta allting?

Människan har utforskat hela världen och hittat förklaringar för "allting". Vad ska vi göra nu? Fortsätta förstöra planeten och skylla på andra?

Samtidigt som de stora företagen förstör planeten så kommer de med små tips på förpackningar om att "Dessa förpackningar ska du återvinna, på så vis kommer allting att bli bra!" OCH FOLK KÖPER DET OCKSÅ!

Då ska vi ta och återgå till sveriges politiker lite snabbt då, de tog upp de amerikanska filmbolagens sida hellre än majoriteten av sveriges befolknings åsikter och införde tex IPRED och FRA. Polisen som jag och mina vänner har varit i kontakt med har varit otrevliga och aggressiva. Båda ovanstående är de som ska hålla samhället i schack. Jag tycker INTE om den känslan, skithuvudena har kontrollen, inte bara över mig utan även över dig och alla och allt annat i hela världen. Visst, lek rebeller och skrik i tunnelbanan eller klottra på en vägg men i slutändan så kommer skithuvudena ändå att få som de vill.

Människor som går omkring som zombies är de som skrämmer mig mest, de som inte inser att allt det här är fel. De tycker att det är helt ok att bli satta som robotar i kontor hela dagarna, dag ut och dag in i flera årtionden för att sedan få slut på batterier och då få en chans att leva livet, stela och slitna.

Allt är så förbannat grått.

Lägg gärna till era åsikter om mänskligheten och samhället och läs gärna det jag har skrivit också. Finns säkert trådar som diskuterar samhället mm men nu har jag i alla fall fått göra en tråd på mitt sätt.

Puss på er, var färgglada så gott det går. Bjuder på stavfel (läste inte ens igenom min egen text en andra gång.) och passar också på att säga: "OMG WALL OF TEXT? Läste inte ens lol, dagens samhelle? typ som i CS? :PppPpPpPpPp"

EDIT: #1 är ett fint exempel på en klassisk Fragbitare...

Dagens samhälle är

43 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

23 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 23 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..