1
Windows 7 vs vista
Postat av sniegel den 5 Oktober 2009, 22:26
15 kommentarer · 167 träffar
Har nu på min gamerdator bytt från vista 32bit till windows 7 som jag hört så mycket gott om, och funderar nu på att installera det från xp till windows 7 på en av mina alt datorer som används som reserv.
Ville först inte ha vista då jag tycker det är ett ganska processorkrävande operativsystem med alla flashiga effekter som bara är onödiga imo.
Har intel core duo på 2.0ghz kommer tyvärr inte ihåg exakt vilken processor det är men börjar iaf på E :P
Grafikkortet är ett nvidia 8800gts och 3gb i ram på ca 660mhz.
Undrar nu hur stor skillnaden är på processorkraft om man jämför med vista och windows 7 samt om det är värt att uppdatera på den datorn vars processor inte är den starkaste i dessa dar.
Hälsningar
//Sniegel@fragbite.se
Ville först inte ha vista då jag tycker det är ett ganska processorkrävande operativsystem med alla flashiga effekter som bara är onödiga imo.
Har intel core duo på 2.0ghz kommer tyvärr inte ihåg exakt vilken processor det är men börjar iaf på E :P
Grafikkortet är ett nvidia 8800gts och 3gb i ram på ca 660mhz.
Undrar nu hur stor skillnaden är på processorkraft om man jämför med vista och windows 7 samt om det är värt att uppdatera på den datorn vars processor inte är den starkaste i dessa dar.
Hälsningar
//Sniegel@fragbite.se
Bäst utav dessa 2?
44 personer har röstat