Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Svårstartad Moped

Postat av Hyperdyper den 5 Oktober 2009, 19:23
30 kommentarer · 10 524 träffar
TjenaTjena.

Jo det är så att jag har ett problem med min Dt50mx och det är att den är Väldigt svårstartad så nu för tiden då jag ska få igång den så måste jag pula den och ibland ganska länge t.ex då det varit kallt så kan det ta 10-15 min innan den ens startar. sen när jag varvat ett tag och släpper kopplingen och gasar så rycker den bara till lite och dör och då har jag ju ändå värmt upp den men den går inte att kicka ändå. För ett par veckor sedan så rengjorde jag förgasaren lite enkelt med tryckluft då kunde jag iaf kicka igång den då den var varm men nu så kanske det blivit skit i förgasaren igen?? för den går konstigt och ''rycker'' på lågvarv. I somras då jag köpte mopeden så gick den väldigt bra och startade alltid på första kicken men nu så är den alltså väldigt svårstartad. någon som kan skriva ett par saker som man kan testa/göra/fixa för att den ska bli mer lättstartad? har testat med chok o så men det hjälper inte. Hjälp snabbt!

30 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 30 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..