Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dator strul - Hjälp

Postat av hogen den 3 Oktober 2009, 12:13
6 kommentarer · 170 träffar
Ska komma direkt till problemet, datorn startar ej då jag trycker på startknappen. Moderkortet lyser och får ström. Har upplevt detta problem ett par gånger på två veckor och datorn har då startat relativt normalt efter 30 minuter av försök, så som byta strömkabel, byta elutag, stänga av och sätta på strömen etc etc. När den väl startas är klockan omställt och jag måste gå in i BIOS och välja vilken hårddisk datorn ska boota ifrån (som jag redan ställt in) dvs datorn återställs till en viss del. Jag har själv satt ihop datorn och den har fungerat bra, utöver att en gång var femte dag har jag fått detta problem. Har haft datorn i två veckor nu, så den är fortfarande ny. Somsagt moderkortet lyser och får ström, när jag väl får ingång den visar den inte några tecken på att den inte får tillräckligt med ström.

datorn jag sitter på är en:

http://www.komplett.se/k/ki.as px?sku=323787

två veckor gammal, och windows XP home x64.

Kan också tillägga att första gången jag upplevde det här problemet så var det efter jag stängt av elen helt till datorn över natten (stängde av knappen på nätagget).

En grej till, när jag inte få ingång den. Så går INGENTING igång, inga fläktar, inge ljud. Enbart moderkortet så lyser upp i tecken på liv.

Väldigt tacksam för all slags hjälp, tycker inte det borde vara såhär med en ny dator.

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..