Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

[R.E.T] [Diskussion] - Vi på fragbite

Postat av R.E.T den 29 September 2009, 20:42
3 kommentarer · 153 träffar
Det fattas något vettigt att diskutera om på Fragbite. Min idé är att posta ett diskussions underlag varje dag, kanske inte riktigt men nästan varje dag.

---------------------------- ------------------------------ ------

Jag sitter här i denna stund och skriver en krönika. Jag har länge tänkt på varför fragbite är så populärt jämfört med andra dator- och spelsidor.

Det började med att jag funderade på vad ett intresse är. Vad är ett intresse? Enligt mig kan det vara något som man verkligen lever för, eller något som man tycker är roligt eftersom man inte har funnit sitt sanna intresse ännu. Hur vet man då om man har funnit sitt intresse? Jo. Det är bara i nuet man kan veta om man har ett intresse man brinner för. Framtiden har man ingen kontroll över, intressen som varit för kan man plocka upp igen, alla kan inte men majoritet.

Vi medlemmar på fragbite, vi har intresse för datorer och spel, främst. Men stämmer det? Det råder ingen tvekan på redaktionen, det lutar mer åt er medlemmar.

Varför är det roligt att skapa en "myt-tråd"? eller "Sexproblem-tråd". Visst, nu säger inte jag att alla trådar är dåliga, men det flest är faktiskt oseriösa. Det är knappast trovärdigt att var tredje medlem på fragbite har fastnat med snoppen i duschslangen eller över väger att sätta på sin syster, och där med gör en tråd på fragbite för att kunna ta ett beslut om det kan vara värt det.

Jag är medveten om att fragbite inte bara ska handlar om datorer,counter-strike eller övriga spel. Det står i titeln på första sidan att fragbite ska vara lite mer, dock tror jag knappast att de tänkte sig myt-trådar,sexpoblem eller ett spammande av likadana trådar som upprepas varje dag.

Sedan finns det ju liknande trådar som "Talents-trådar", "köpa dator-trådar", "Snyggaste tjejen-trådar". Det finns tillräckligt med sådana här trådar. Talents- och köpa dator-trådar hittar man genom att söka på Google. Om man funderar på att köpa ny dator kan man fråga en kompis, eller surfa in på Flashback. Först tänkte jag att trådskaparna måste vara väldigt lata, men jag tror att det handlar mer om inkompetens. Det tar längre tid att göra en tråd än att surfa in på Google och skriva "Flashback forum" sedan klicka på första länken.

Vad är fragbites medlemmars intresse? Jag har stirrat på rubrikerna på det senaste trådarna nu i tio minuter, majoriteten av trådarna handlar precis om det jag har skrivit om den närmsta halvtimmen.

Om man sedan klickar på en tråd och läser kommentarerna ser man ett väldigt hat här på fragbite. Trakasserier, kränkningar, jag vet mest, jag är bäst, jag kan stava, jag kan räkna, jag kan, jag kan.

Varför är fragbite den populäraste dator- och spelsidan?
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..