Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ventrilo

Postat av fiskfisk af FB den 26 September 2009, 23:26
1 kommentarer · 138 träffar
Hej jag har problem med att göra en Ventrilo server för min guild på wow, och jag undrar nu om ni fragbite'are kan hjälpa mig eller om ni har en ventrilo server så att man kan få ett rum:)

för att snacka med mig adda

p12p12hehe@hotmail.com så kan ni nå mig där kommer vara online där all night long :)

vet inte hur jag ändrar min ip. det är nog allt sen denna texten fattar jag fan knappt

Att öppna portar är nu väldigt vanligt och verkligen när man sätter upp servrar. Normalt på adsl så har man bara ett ip nr per lina, till skillnad ifrån fiberoptiskt bredband där man normalt har upp emot 5 st. Så därför har man oftast en router i som man sedan koppla in sig emot, denna gör så att felar datorer kan dela på samma ip. Men för att dina vänner ska kunna komma in på din server så måste du säga åt routern att släppa förbi trafiken och var den ska gå.

Detta gör man genom att skapa en NAT:ning, tyvär så kallar nästan alla olika routrar detta för olika saker för att "förenkla" men det blir mest bara förvirrade. De flesta kallar det Port Forward. Med tanke på att det skiljer sig så mycket från router till router och med tanke på att denna guide inte handlar om att öppna portar så rekommenderar jag att kolla upp din router på http://portforward.com /.

Du ska iaf öppna porten 3784 eller vad du nu angav i din config fil. Sedan så får du inte glömma bort att ge dina vänner ditt externa ip, det hittar du lättast på www.whatismyip.com .

Tänk på att om du ska logga in på din server och den ligger på samma dator så kan du inte använda ditt externa ip. Använd 127.0.0.1 istället eller skriv localhost. Om någon inom samma nätverk som du ska logga in på din server så måste han använda ditt interna ip tex 192.168.0.7.

Om du gjort allt rätt så kommer dina vänner nu kunna logga in på din server. Tada, du har nu en alldeles egen ventrilo server. Nu kan du logga in med ditt adminpass och sen skapa rum och kicka små spammande fittor.

citat från http://www.cleric.nu/guider/Sk apa+en+Ventrilo+Server /

cool msn?

18 personer har röstat

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..