Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

KLAGA EJ @ Fick en Snilleblixt!Oskyldig!

Postat av Petolv den 21 September 2009, 22:11
116 kommentarer · 164 träffar
Hejsan Fragbite.

Jag börjar bli förbannat trött på er, och jag är besviken. Jag ska gå rakt på sak. Denna tråd är också riktad till FBPD (Fragbite poliserna) som ett förebyggande syfte mot kränkningen av FeS.

Varför ska vi inte banna FeS?

Jo, för att HAN inte har gjort något fel enligt Fragbites relger.

MEN....

Det har ni som kränkt honom. Jag ska citera några paragrafer ur Fragbites regler.

§2 Personangrepp är förbjudet.

I hans trådar är han överspammad av personangrepp.

§9 Onödiga kommentarer (de som inte tillför diskussionen något) får inte förekomma.

Förekomer ofta onödiga kommentarer som inte är direkt relevanta till ämnet.

§10 Skämt där någon kan ta illa upp är inte tillåtna.

Jag kan hålla med om att detta är en ganska vag paragraf, dock. Så skall den lydas. Detta innebär också att kränkning av bla. profeter, Gud, gudar, filosofi och tro. Det vill säga att det inte är tillåtet att kalla någon eller något som kan uppfattas värdefullt hos individens personlighetsprinciper (T.ex. Moses, Krishna, Mohammed osv.).

§14 Klaga inte på en forumtråd.

Kommenterar ingen tråden självdör den. Anmäl tråden om du anser att den bryter mot reglerna.

Den kanske mest ironiska, majoriteten av de som postar i trådarna klagar på FeS och att han ska sluta skriva trådar.

§19 Uppför dig moget och civiliserat.

Ännu en ironisk paragraf. Moget och civiliserat an ha många definitioner, men eftersom det inte står Fragbites definition av det så kan det vara svårt att förstå regeln. Dock. Så är min (om någon är intresserad) att man respekterar varandra, oavsett ras, stil, personlighet, religiös åskådning osv.

§25 Det är inte tillåtet att ha ett användarnamn som liknar en känd persons namn eller nick. Det är inte heller tillåtet att ha ett användarnamn som liknar ett företags eller organisations namn, eller som är stötande. Undantag kan göras.

Som jag ser så är det extremt många som fakenickar han, eller bara har liknande namn. Det är upp till FBPD att avgöra vilka dessa är. Notera Undantag kan göras.

Som ni ser så har FeS inte begått ETT enda regelbrott, och som jag ser det så borde FBPD jobba lite mer aktivt i FeS frågan. Som jag har förstått under alla dessa år så är Fragbite ett öppet forum. Vilket innebär att yttrandefrihet (som faller under FBs regler) är en del av forumet.

Man måste inte hålla med FeS, och jag säger inte att de som argumenterar mot honom gör något fel. Men som en medlem i det underbara forumet Fragbite så kan jag inte bara se på medan medlemmar med bristande respekt trycker ner denne individ. Men SJÄLVKLART så har du lika mycket rätt att posta i hans tråd som han har, MEN då måste din post följa dessa regler.

Diskussion; Bör FBPD ta FeS faller hårdare? I så fall, varför? Varför inte?

"Jag håller inte med dig om vad du säger. Men med mitt liv skulle jag försvara din rätt att säga det." - Voltaire
Föregående tråd
Nästa tråd

116 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 116 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..