1
Skoluniform vad tycker ni?
Postat av remes den 21 September 2009, 18:48
27 kommentarer · 335 träffar
Tjena Fragbite. Nu är de så här att jag och några i från min klass ska ha en debatt i skolan och den handlar just om "skoluniformer"
Hela debatten är upplagd så att ett en grupp ska vara "för" och en "emot".
Jag och min grupp ska agera för skoluniform alltså att vi ska stödja som att de är bättre än att inte ha de.
Då tänkte jag göra en undersökning här på fragbite om vad ni tycker.
Kommer lägga upp en undersökning här under där man får svara och skriva gärna några rader varför just du tycker som du gör. Är du för? Emot? Vad tycker du om det? Bra? Dåligt?
viktigt att du skriver mer än bara "de är dåligt" eller "bra"
för gör man en undersökning till en debatt så måste man kunna förklara för de som är emot om de ställer frågor om vad de man frågade tyckte, och de måste man självklart ha ett svar på.
Om ni skulle vilja vara så snälla att hålla allt skitprat i en annan tråd så vore jag tacksam, för de här är en rätt viktigt sak och skulle vilja få ut en seriös undersökning av de här. (vet att de låter omöjligt men man kan ju alltid försöka)..
Så då är ordet ert skriv om era tankar och själv klart vad ni tycker.
Tack i förhand.
Hela debatten är upplagd så att ett en grupp ska vara "för" och en "emot".
Jag och min grupp ska agera för skoluniform alltså att vi ska stödja som att de är bättre än att inte ha de.
Då tänkte jag göra en undersökning här på fragbite om vad ni tycker.
Kommer lägga upp en undersökning här under där man får svara och skriva gärna några rader varför just du tycker som du gör. Är du för? Emot? Vad tycker du om det? Bra? Dåligt?
viktigt att du skriver mer än bara "de är dåligt" eller "bra"
för gör man en undersökning till en debatt så måste man kunna förklara för de som är emot om de ställer frågor om vad de man frågade tyckte, och de måste man självklart ha ett svar på.
Om ni skulle vilja vara så snälla att hålla allt skitprat i en annan tråd så vore jag tacksam, för de här är en rätt viktigt sak och skulle vilja få ut en seriös undersökning av de här. (vet att de låter omöjligt men man kan ju alltid försöka)..
Så då är ordet ert skriv om era tankar och själv klart vad ni tycker.
Tack i förhand.
Skoluniform.
148 personer har röstat