Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
2

GUIDE - Klocka ditt grafikkort

Postat av v0peer den 5 Januari 2005, 22:24
35 kommentarer · 258 träffar
Till er som vill ha bättre FPS i CS, högre poäng i 3DMark och inte vill använda Powerstrip, så tänkte jag nu gå igenom hur man klockar sitt grafikkort (framför allt NVIDIA kort) på ett snabbt, enkelt och bra sätt.

1. Börja med att tanka de senaste drivrutinerna till ditt grafikkort. Detta behöver du egentligen inte göra, men med vissa kort kan man få bättre resultat med nya drivrutiner, och med vissa kort kan det vara tvärtom. Huvudsaken är att du har drivrutiner där programmet "NVIDIA Settings" följer med.

1.5 Du kommer åt NVIDIA Settings genom att högerklicka på skrivbordet, välja Egenskaper > Inställningar > Avancerat. Nu ska det finnas en flik med en NVIDIA ikon på. Och efter NVIDIA ikonen står ditt grafikkorts namn, t.ex "NVIDIAikon GeForce 2 GTS". Finns den ikonen och du kan ställa in massa saker där så behöver du inte tanka nya drivrutiner.

2. Nästa grej du ska göra är att ladda ner registerhacket "Coolbits2" från http://3dgpu.com/files/coolbit s2.reg . Jag ger er länk bara för att jag vet att det finns en hel del latmaskar här på fragbite som inte orkar googla. Nejdå, skämt å sido.
Nu är det bara att starta .reg filen. Trycka på "Ja" och "Ok" sen är det färdigt.

3. Nu går du in på NVIDIA Settings enligt Steg 1.5. När du kommit in där skall det finnas ett alternativ som heter "Clock Frequencies". Gå in där. Nu kan du klocka ditt grafikkort.

Ett hett tips är ju att klocka lite i taget och att trycka på knappen "Test settings" efter att du har klockat, så att ditt grafikkort verkligen klarar de hastigheter du har ställt in. Har du klockat för mycket så märker du det, tro mig. Symptom som kan uppstå om du klockat för mycket är att det flimmrar på skärmen, att bilden fryser fast eller att datorn säger att den inte hittar vga-maskinvara. Då är det bara att gå in på NVIDIA Settings och ställa tillbaka till "deafult".

Hoppas att detta kan vara till hjälp för många!
Tack för mig!

/v0peer
Föregående tråd
Nästa tråd

35 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 35 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..