1
Internet problem -.-
Postat av mcthai den 5 September 2009, 14:41
11 kommentarer · 141 träffar
Tja!
Jag får ingen kontakt med internet från routern till min stationära dator.
Funkar perfekt på bärbara men till den stationära får den ingen kontakt alls "En nätverkskabel är inte ansluten".
Trodde det var min kabel först så jag drog iväg och köpte en ny, men icke icke.
Det funkade inte med ny nätverkskabel så jag formaterade datorn ifall det skulle vara några inställningar som knasat sig etc.
Men det funkade inte heller, så jag antog att det var glapp på moderkortet så jag inte kunde ansluta via det interna nätverkskortet.
Så jag gav mig iväg och köpte en usb sak som gör att man kan koppla in nätverkskabeln i den och sedan i usb porten. Men det funkade inte heller.
Så jag ber er fragbite, vad kan det vara?
Tack så mycket ;-)
Jag får ingen kontakt med internet från routern till min stationära dator.
Funkar perfekt på bärbara men till den stationära får den ingen kontakt alls "En nätverkskabel är inte ansluten".
Trodde det var min kabel först så jag drog iväg och köpte en ny, men icke icke.
Det funkade inte med ny nätverkskabel så jag formaterade datorn ifall det skulle vara några inställningar som knasat sig etc.
Men det funkade inte heller, så jag antog att det var glapp på moderkortet så jag inte kunde ansluta via det interna nätverkskortet.
Så jag gav mig iväg och köpte en usb sak som gör att man kan koppla in nätverkskabeln i den och sedan i usb porten. Men det funkade inte heller.
Så jag ber er fragbite, vad kan det vara?
Tack så mycket ;-)