1
xbox 360 --> datorskärm, hjälp
Postat av .jpg plz den 18 Augusti 2009, 18:50
27 kommentarer · 180 träffar
Kopplade in datorskärmen till xboxen men jag lyckas inte få rätt upplösning. Finns bara upplösningar som inte är fär widescreen dvs 640x480, 1280x1024 etc.. Det jag vill ha är 1680x1050 men det går inte att välja. Har ställt in den på widescreen men ändå så går det inte att välja någon sådan upplösning. Vad är felet?
Skärmen är en Samsung T220 förresten
EDIT: Iallafall jag kommer köra med en hdmi-dvi kabel för bilden. Men jag undrar hur jag ska få ljudet? Finns det typ en hdmi-dvi kabel som är delad så det är en kabel till med optiska ljudkablar som man kopplar in i förstärkaren? För det är det ju på den kabeln jag länkade. Den är delad så det är "två kablar". En med bild (dvi) och en med ljud. Så finns det en sån fast hdmi-dvi. Eller hur ska jag göra med ljudet?
Skärmen är en Samsung T220 förresten
EDIT: Iallafall jag kommer köra med en hdmi-dvi kabel för bilden. Men jag undrar hur jag ska få ljudet? Finns det typ en hdmi-dvi kabel som är delad så det är en kabel till med optiska ljudkablar som man kopplar in i förstärkaren? För det är det ju på den kabeln jag länkade. Den är delad så det är "två kablar". En med bild (dvi) och en med ljud. Så finns det en sån fast hdmi-dvi. Eller hur ska jag göra med ljudet?