Tänkte att jag skriver här då det finns mycket mopedkunniga verkar det som (istället för moppeforum, vill ha svar snabbt som attan).
Har en Kymco Vitality, tror det är -05 som har gått fint sedan vi köpte den beg. vid 700mil. Anyway, till saken:
Häromdagen när jag och min GF hade varit och handlat så var vi på väg hem och på väg uppför backen till det området hon bor (ganska brant backe, inte inte för brant). Den brukar allt klara backen utan problem med oss två på i ungefär 40km/h.
När vi nästan var helt uppe så "dog" moppen när jag gav fullt gaspådrag. Släppte gasen och rullade en liten bit, drog på lite mindre än halvgas och då accelererade den som vanligt. Den dog ungefär som om det var bensinstopp på den, vilket är omöjligt då det var nästintill full tank.
Nu är jag dock orolig för nu bara 2 dagar senare så kan inte ens jag själv sitta på moppen på plan mark och köra utan att den "dör" vid fullt gaspådrag. Den dör ALLTID när den nått ungefär 30km/h. Då får man ligga och smygköra istället så håller den sig. Ligger det utför så "dör" den ändå, men driver på ändå en stund senare och går iväg som ett jävla skott. Som sagt, det känns som ett bensinstopp när den "dör" för att sedan plocka upp fart, eller inte alls. Håller jag full gas från att den börjat dö så fortsätter den bara att dö nu...
Farsan föreslog först att pilla på bränsle-/luftskruvarna, vilket inte hjälpte ett skit. Ska även kolla tändningen sedan så den inte har sotat igen (har gått 1300mil nu och vi har inte bytt den)... Han trodde även att det möjligtvis kunde vara drivremmen som har blivit "slapp" så den helt enkelt inte orkar driva på uppför och plant.
Bra svar snabbt är jag mycket tacklsam för! :)
Kanske är något?
Ljudet är fenomeenaaalt
https://www.bose.se/SE/sv/home-and-personal-audio/speakers/wireless-speakers/soundlink-bluetooth-speaker-III/
Annars har ju marshallen en lång härlig batteritid med ett bra ljud, den e också go
https://www.netonnet.se/art/ljudbild/bluetooth-hogtalare/marshall-kilburn/217453.9472/