×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Lösning på Playstars problem

Postat av Ejziponken den 8 Augusti 2009, 23:27
15 kommentarer · 164 träffar
Godkväll på er!


Under senaste tiden har det poppat upp fler och fler trådar om föreningen Playstar och fisher. De flesta trådar handlar om folk som är missnöjda med banlysningar i EAC3. Många påstår att dessa banlysningar är felaktiga och att fisher rent av bannar folk helt utan ordentlig orsak och bevis.


Jag tror inte det bara är jag som börjar bli något trött på dessa trådar så jag tänkte här presentera en lösning på alla problem. Denna lösning är troligtvis den ENDA lösningen som faktiskt finns och gäller inte bara för föreningen Playstar utan alla föreningar.


Alla föreningar har en så kallad stadgar som fungerar som regler/riktlinjer. I denna stadgarn står det hur man kallar till ett extrainsatt årsmöte. Under ett sådant årsmöte kan man ta upp alla problem och komma fram till lösningar.


Ni har alltså ett problem och detta problemet löser man ENDAST genom ett årsmöte.


Hur ska man då gå till väga för att få till ett årsmöte? Jo det är faktiskt väldigt lätt, åtminstone i detta fallet då Playstar har ändrat sin vanliga stadgar.


Så här står det i stadgar:


§12 Extra årsmöte

Om styrelsen, eller revisor eller minst 1 % av föreningens medlemmar kräver det ska styrelsen kalla till extra årsmöte. Vid giltigt krav på extra årsmöte kan den som krävt det sköta kallelsen. För att vara behörigt måste föreningens medlemmar meddelas minst fyra (4) veckor i förväg.

På extra årsmöte kan bara de ärenden som nämnts i kallelsen behandlas.



Detta betyder alltså att ni behöver 1% av runt 20.000 medlemmar (i skrivande stund), för er som inte orkar räkna betyder det 200 medlemmar.


Hur ska man då få ihop 200 medlemmar? Det kanske låter väldigt mycket men vad man läst här på Fragbite så kanske det inte är så svårt att hitta 200 pers....


En person som känner för det skapar en ordentlig namninsamling. Alla medlemmar som vill ha ett extrainsatt årsmöte skriver på med sitt fulla namn och kanske mailadress.


När man tycker att man har fått ihop tillräckligt många namn så skickar man helt enkelt listan till revisorn eller till styrelsen i föreningen.


Därefter får man om man vill skriva ihop en kallelse. Man skriver alltså vad man vill ta upp på mötet och skickar ut till alla medlemmar. Mötet kan hållas i ett forum/IRC/IRL. Eftersom föreningen håller till på internet så föreslår jag forum.


Under mötet tar man upp sin fråga eller sitt problem och sen väljer man att tillsammans komma fram till en lösning på problemet. Man kan gå så långt som att byta ut en person i en styrelse om det absolut krävs av medlemmarna. Men oftast går saker och ting lösas på bättre sätt.


När det väl är dags för årsmötet så gäller det att folk faktiskt dyker upp. På den punkten brukar det oftast "faila".


Ni är medlemmar - Ni bestämmer - Sluta skapa fragbite trådar om era problem eftersom det inte löser några problem.



Uppdatering: Enligt Playstar så kan någon träda fram och jobba ihop en SERIÖS lista. På de viset kan Playstar själva maila ut listan till alla medlemmar. Det ska alltså inte stå "UT MED FISHER BLA BLA" För det är ärligt talat ganska patetiskt :P
Föregående tråd
Nästa tråd

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 15 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..