Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

OGGELIT0 reder ut allting

Postat av goggan den 2 Augusti 2009, 13:24
35 kommentarer · 132 träffar
Tjena fragbite, jag har skrivit lite i andra trådar om att Brock Lesnar är den bästa HW fightern i MMA i världen. Detta kanske är och ta i så därför reder jag ut allting i denna tråd.

Först och främst vill jag börja med att säga att för ca 6 månader sen visste jag inte var MMA var, jag hade sett det då och då på tv men bara trott att det var boxning eller nåt liknanade vilket jag tycker är väldigt tråkigt att kolla på. Men så iallafall så såg jag en tråd här på fragbite och läste lite, kollade youtube klipp och det var då jag fick syn på Brock Lesnar. Efter den första filmen som jag såg av Brock (När han möter Min Soo Kim) så fick jag direkt tanken att den här killen måste vara den bästa, för på det sättet han mosade koreanen hade jag aldrig skådat tidigare. Jag blev nu mer insatt i sporten och satt uppe på nätterna och kollade massa olika MMA program. Sen såg jag hans match mot Frank Mir och jag trodde att Mir skulle få uppleva samma sak som koreanen fick, han fick det till en början men som de flesta vet åkte Brock på ett leglock. Han hade alltså 1-1 i matcher nu och jag undrade verkligen vem Frank Mir var, var han den bästa eller? Eftersom han vann rätt så enkelt mot Brock. Men sen fick Brock gå en titelmatch mot Randy Couture och de flesta vet ju också hur det gick, Brock golvade Randy med en rak höger och han vann bältet redan efter bara 4 matcher.

Jag hade nu börjat köra MMA med mina kompisar på "skoj" och de flesta gångerna vann jag faktiskt. Så jag gick till stadens MMA klubb och började träna där. Där har jag tränat nu i ca 4 månader och det går bra, jag har inte gått min första match än men den kommer. Jag känner mig bättre än de andra som går i min grupp. Nog om mig.

Sen kom då UFC 100, Brock Lesnar mot Frank Mir, Brock ville inget annat än få revanch mot Mir. Jag var jävligt trött den kvällen, så jag somnade runt 11 nån gång och ställde klockan på 4. Väl klockan fyra var jag så trött att jag helt enkelt somnade om, sen vaknade jag av att jag var tvungen att gå på toa sen efter toabesöket när jag kom in i mitt rum (sover med tvn på) hör jag Bruce Buffer säga "This is the main event of the evening" och jag blir helt exalterad, jag timar alltså matchen precis med mitt toabesök. Till matchen då Brock kör sitt race gör sin gameplan med att ta ner Mir på golvet och mata slag mot honom, Mir överlever första ronden,men i den andra somnar han efter Brocks hårda slag. Brock har nu vunnit över Mir, försvarat bältet och bevisat på nytt att han är bäst i UFC.

Sen en dag när jag och mina kompisar satt och snackade så kom vi in på vem som verkligen var den bästa utövaren av MMA, jag tvekar ingeting och säger Brock Lesnar, en annan sa GSP och nån sa Mir. Sen kom det en kille och Fedor, Fedor säger jag, vem fan är Fedor???? Fedor Emilianenko är den bästa pound 4 pound säger min kompis, jag frågar vem Fedor är och han berättar vem det är, jag som hade noll koll om vad Pride var och de andra organisationerna fedor hade tävlat i. Jag trodde UFC var MMA. Så jag började kolla upp vem Fedor var och man ser ju direkt hans record men sen kollar jag när förlusten kom, den kom tidigt i hans MMA karriär, liksom Brocks så jag tycker fortfarande Brock är bättre. Sen nu för några dagar sedan var det en presskonferans där UFC vill ha Fedor, men han tackar nej till hur mycket pengar som helst? Är inte det lite konstigt? Visst folk säger att han stoppas av sitt kontrakt men jag tror inte att det är så.

Om ni inte har fattat det så är jag en fanboy av Brock Lesnar, men det finns fanboys till allt, jag är iallafall fanboy till en riktig människa och inte till några påhittade karaktärer som ni på fragbite verkar vara. Tyvärr hinner jag inte skriva mer nu för jag ska iväg och träna men jag disskuterar gärna om vem som är den bästa MMA fightern i HW med er alla.

Diskussion: När tror ni Fedor kommer till UFC? Kommer han äns, jag tvivlar på det och tror att han inte törs.

Blev ett långt inlägg, men behövde skriva av mig /OGGELIT0
Föregående tråd
Nästa tråd

35 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 35 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..