Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

fråga ang gainer&whey

Postat av sprillansnyttacc den 24 Juli 2009, 20:38
5 kommentarer · 183 träffar
hmm blev jävligt rörigt och jag vet inte riktigt vart jag vill komma men hadegött!

gainer är väl ungefär 70% kolhydrater o 30% protein och whey är mest protein...så gainer är till för att musklerna ska få lite energi efter träning så att de kan återhämta sig snabbare + att man får i sig lite protein så att de har något att bygga med, eller? så om man tränat tillräckligt mycet i förhållande till hur mycket gainer man drack så går kolhydraterna och proteinet till energi och byggstenar åt musklerna och inget blir till fett eller? för om man inte tränar och dricker gainer lär man ju gå upp en del i fettvikt...

i så fall så hjälper gainer en att gå upp i vikt i form av muskel massa, och det gör väl whey också? så min fråga är vad är det för skillnad på vad man går upp i vikt av gainer och whey om det inte är muskelmassa? för folk säger ju att om man vill gå upp i vikt ska man dricka gainer, menar man då något annat än muckelmassa tex vatten/fett? och varför säger folk att man inte går upp i vikt av whey, den är ju till för att man ska lättare få i sig tillräckligt med protein för att kunna bygga och muskler väger ju dom också, så man går ju upp i vikt av whey också?

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..