Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Skolbetyg viktigt för att plugga i USA?

Postat av Skolverket den 17 Juli 2009, 12:32
49 kommentarer · 2 507 träffar
Tjena !

Ska gå i 3an (gymnasie) nu o mina betyg e inte så jätte höga ligger på 15 i snitt , rätt dålgit men hursom helst har ja bestämt mej för att plugga i USA och vet att där har dem högskoleprov de utgår ifrån så jag tog de testet och fick ett rätt bra resultat 1500 av max 2400 , ska höja de tills nästa år men är rädd för att universiteterna där ska neka mej för att ja har rätt kassa betyg i gymnasiet :S läst o kollat på google massa svenska sidor står att de inte accepterar svenska betyg o allt sånt utan utgår från TOEFL och SAT test (högskoleprovet i USA) ... men man vetinte om man kan lita på dem ... så jag har mailat massa universitet nu därborta för att få svar på min fråga men tänkte kanske någon här som vet om gymnasiebetygen godkänns därborta och att dem kollar stenhårt på dem eller inte ? :/

Tack på förhand och stavfel bjuds på som vanligt

49 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 49 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..