Varför finns det inte 3,5% cider?
Varför säljs det endast 2,25 cider i butikerna? Det finns ju 3,5% öl men inte cider. Varför?
#1-6, tydligen visste inte ni heller varför det inte finns det. Så då drar ni till med sånna kommentarer, vilka jävla hjältar.
nej men ring kopparbergs etc. och fråga?
Cider ses som en mer exklusiv dryck. Drick 2,25%erna eller håll käft är min mening. Då förutsätter jag att 90% i den här tråden är under 20. Nej, fel. 95%.
som #10 sa
Cidern är 4,4-4,7 och ölen likaså. Alla vanliga öl är 4,7 dock.
Men iaf, jag tror det är att dom inte behövs.. Jag menar 2,5 - 4,5.. tror dom tänkte att det räckte eller något, nej jag vet inte hahaha
finns på lidl och netto också
Att dricka öl för många är något man måste träna på, för att kunna verkligen"njuta" av ölen, kunna känna olika smaker och olika sorter av öl.
Nästan alla tycker att öl smakar piss i början, sedan blir det bara godare och godare... Jag själv uppskattar öl men jag tycker fortfarande cider är godare.
da_venz@hotmail.com =(
http://telorani.mybr ute.co m/
Man blir packad på 1 6pack ifall man drar i sig det på hyffsat bra tid.
#42 festarN^
1st 50cl 3.5% = 1st 33cl 5.3%
samma alkoholmängd alltså...
6st 33cl 5.3% om du drar i dig det snabbt blir du ja.... full
dock finns det personer som klarar mer, det fnns även dem som klarar mindre...
Men snittet är att man blir full på ett 6pack 3.5%
Vart ifrån har du fått uppgifterna om att snittet på att bli full är ett sexpack 3,5or förresten?
#53 man blir lätt lullig/full på 6st 50cl 3.5or ifall man dricker dom på runt 1 timme.
Pojk. kirra nån som kan köpa åt dig. bara fråga folk. lovar att du hittar någon som kan sälja dig cider eller sprit från systemet.
Tror nog att dem dricker det för att blo |fUlL:ppPpPPp| och vill bli "sliskiga"
För dom inte ville kanske?
Cider 3.5?, google <3
Det är en lektion på 5 timmar som har med allt med bilkörning och säkerhet att göra...
#53 rätt fail, du vet att alkoholen i kroppen inte påverkas hur mycket man än pissar, kroppen gör sig av med 2cl starksprit per timme och den processen GÅR inte att påverka, vad man än gör går det inte att förhasta processen, så det där med att man pissar mycket och "pissar ut ölen" är en myt. Alkholen går in i kroppen och stannar där tills levern tar bort det.
Kan visa deras uträkning på körskolan...
50cl 3.5% = 33cl 5.3%
Då kan man alltså räkna ut... om vi säger att vi dricker 6st 33cl 5.3%
33x6=198cl = 198cl 5.3%
2liter 5.3% = 4st Starköl.
På 4a stora starköl blir jag packad på ifall jag dricker dem hyffsat snabbt som jag nämnt tidigare.
I ett 6pack 3.5% Öl är samma spritmängd som 4 starköl 5.3%
Förstår inte folk som säger att cider är kvinnodricka...
Det är för fan gott... Är du dum? Klart man dricker det ifall man föredrar det... Det är inte direkt "manligt" att dricka öl....
idioter hela bunten
ATT DRICKA FOLKÖL ÄR SOM ATT SLICKA SIN EGEN SYSTER, DET SMAKAR RÄTT MEN DET KÄNNS FEL.
Titta nästa gång ni går till affären så ska ni se.