Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fick en Snilleblixt

Postat av 23424234 den 12 Juli 2009, 00:00
10 kommentarer · 180 träffar
Haha satt precis och surfa på Flashback och kom in på religion där jag såg att Fragbites egna Snilleblixt hade gjort en tråd om Andliga behov. Så jag läste de han skrev och kollade svaren..
ALLA svar vara relevanta motargument och det värsta var att FeS bara kunde svara på korta kommentarer som t.ex:

Ursprungligen postat av Shantideva
Vad har Gud med andlighet att göra?

Det finns faktiskt de som anser att otillfredställelsen vi känner, som gör att vi har andliga behov, beror på särskilda orsaker.

T.ex Begär

Samma människor anser att det andliga behov, denna otillfredställelse, kan tillgodoses om man således tar bort begäret.

Och allt detta kan ske på egen hand utan någon gudomlig hjälp.

Så jag ställer min fråga igen: Vad har Gud med andlighet att göra?

FeS svarar:

Gud är ursprunget till allt andligt och materiellt!

Människan är dessutom skapad till Guds avbild!

Kollar man igenom de andra sidorna ser man några enstaka poster från FeS när han försöker motargumentera men failar så klart och sen svarar han inte i tråden mer.

Så det är väl antagligen för att folket på Flashback är mognare och smartare än de på Fragbite. Åtminstone så är Flashback folket seriösare så om vi kunde lära oss att kunna argumentera så bra som dem så är Fick en Snilleblixt snart borta från Fragbite.
Det är antingen det, eller så skiter alla i att skriva något i hans trådar.
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..