Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Människors lagar överväger de riktiga!

Postat av jN den 1 Juli 2009, 22:22
11 kommentarer · 132 träffar
Många klagar på att vi är styrda av dagens skrivna lagar i lagboken, men är det verkligen så?

Det är våra egna oskrivna lagar om hur livet och världen ska vara som har skapat allt hat, kärlek, all glädje, livslust, rasism, utanförskap, klyftor mellan människor, orättvisa, svartsjuka etc..

Jag har tänkt på en sak här...
Kan vara ett opassande och dåligt exempel, men känner att jag vill tala ut om det.

Om en kvinna i dagens samhälle har samlag med flera män så definieras denna som en "Hora".
Men om en MAN har samlag med flera kvinnor så brukar oftast denne person få beröm och har lättare för att attrahera kvinnor samt andra människor i sin närhet.

Hur blev det såhär? Varför blir kvinnan nedtryckt?
Varför blir hon kallad för dessa ord och varför blir hon hatad?

Jag vet att det kanske inte är såhär till 100% vid alla tillfällen, men många utav er vet att det är såhär.

Det är vi människor själv som har spridit denna regel kring hur kvinnor ska bete sig och inte bete sig.
Bara för detta så ökar trycket mot kvinnor och allt fler problem uppstår.

Kvinnorna vill stå upp och visa sig större och bevisa att de är lika värda.
Även i jobbet är det såhär.
Mannen får mer lön än kvinnan per arbetad timma.

Här skapas en klyfta mellan män och kvinnor.. slagord, hat och svartsjuka sprider sig.
Under lagboken ställs vi under samma rättigheter och skyldigheter.
Skulle snarare kunna kalla lagboken för den VÄNLIGA skriften av lagar.

Men under våra egna lagar så ställs vi inte inför samma rättigheter eller skyldigheter.
Där skapas orättvisa,rasism, klyftor, där skapas allt det som bidrar till att vi får problem idag.
Det finns även fördelar med att det är såhär men ifall det inte vart på grund av våra egna oskrivna lagar om hur samhället ska vara och hur människor ska vara så hade vi inte behövt de riktiga lagarna!

Det är våra "Oskrivna lagar" som gäller idag och det är de som är orsaken till varför vi behöver en riktig lagbok idag.

Så säg aldrig att lagboken är skit och att den är till för att brytas.
För när du ställs inför den i rätten så kommer du ångra dig att du valt att följa dina egna lagar eller vad vi kan kalla för "oskrivna lagar".
Lagboken är till för att kunna sätta stopp för de sämre delarna av de "oskrivna lagarna"

Jag vet att mitt exempel angående kvinnor inte va så himla bra för just detta.. men jag hoppas ni förstår mitt syfte med den här tråden.
Försök föreställa er andra exempel.

Jag har säkert skrivit massa fel i texten och orkar faktiskt inte rätta till det...
Jag tänker ta emot all kritik från er på fragbite och jag förväntar mig inte några bra kommentarer för på fragbite så är det en vana att trycka ner andra trådskapare.. nästan så att det är en oskriven lag att göra det!

Till diskussionen nu;

Hur tycker ni människan påverkat samhället?
Är det bra att vi har lagar?
Är det människorna självas fel att allt är som det är?
Finns det lösningar?

Diskutera fritt... ville bara att tråden skulle väcka tankar!!
Tack för mig!

Fritt fram att kritisera mig och slänga fula kommentarer!
Tänker inte stoppa er...

Mvh;

jN
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..