×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bästa kampsporten?

Postat av First Poster! den 23 Juni 2009, 18:31
345 kommentarer · 2 951 träffar
Jag har länge funderat på vilken kampsport som är mest anpassad för "självförsvar" på gatan. Alltså inte i en träningslokal som är väldigt mycket annorlunda.


Då kan jag ta ett exempel.


Det kommer 1 fet snubbe från Hells Angels 90kg du väger 70kg och han vill spöa på dig. Du måste försvara dig med händerna/fötterna så gott det går...utan tillhygge.


Vilken kampsport är mest anpassad till det?


Har ni gått på någon kampsport så berätta gärna om den verkligen fungerar "på gatan" med jeans tjocktröja osv.


Går själv på Muay thai men jag skulle någ rekomendera boxning för det är oftas den biten som avgör, eftersom man knappt kan sparkas med jeans ordentligt.


Även BJJ är bra då om man skulle hamna på marken och kan lätt låsa motståndaren. Men då gäller det som sagt att kunna ta ned motståndaren innan han slår dig.


Den mest populära kampsporten i Sverige är Judo. Jag själv kan dock inte se att Judon skulle göra någon skillnad i en fight, eller mycket lite...


Har själv en kompis som blev Svensk mästare i Judo men då han själv säger att den också är näst intill värdelös på riktigt, vad vet jag..



Aja diskutera fritt, inga påhopp på varandras kampsporter...

Vilken kampsport är mest anpassad?

679 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

345 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 345 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..