1
Mikrofon problem
Postat av Citra den 23 Juni 2009, 16:43
10 kommentarer · 223 träffar
Hejsan!
Har ett problem gällande min mic just nu, och får den inte till att funka.
Satt i vent / skype för några dagar sedan då micen helt plötsligt slutade fungera. efter en massa googlande och problem sökning /inst översikt / ändringar så bestämde jag mig för att köpa ett nytt headset då jag inte kunde testa mitt gamla (1 månad gammal) på någon annan dator.
fick nyss hem det, och det funkade inte heller.
Har uppdaterat drivrutiner, rensat datorn, ändrat sladdarna, skruvat på dem etc, testat nytt headset men ingenting funkar.
alla inst är precis som dem ska vara efter alla sökningar.
har använt soundmax test och den säger att den inte registrar någon ljud från min mic.
testade windows test. och den registrerade men det knastrade mest, sen kunde den inte registra alls.
va är problemet och hur ska jag lösa det? blir totalt tokig på detta
Ljudet i headsetet fungerar utmärkt.
ljudetkortet är ett soundmax audio
mvn Minnie
Har ett problem gällande min mic just nu, och får den inte till att funka.
Satt i vent / skype för några dagar sedan då micen helt plötsligt slutade fungera. efter en massa googlande och problem sökning /inst översikt / ändringar så bestämde jag mig för att köpa ett nytt headset då jag inte kunde testa mitt gamla (1 månad gammal) på någon annan dator.
fick nyss hem det, och det funkade inte heller.
Har uppdaterat drivrutiner, rensat datorn, ändrat sladdarna, skruvat på dem etc, testat nytt headset men ingenting funkar.
alla inst är precis som dem ska vara efter alla sökningar.
har använt soundmax test och den säger att den inte registrar någon ljud från min mic.
testade windows test. och den registrerade men det knastrade mest, sen kunde den inte registra alls.
va är problemet och hur ska jag lösa det? blir totalt tokig på detta
Ljudet i headsetet fungerar utmärkt.
ljudetkortet är ett soundmax audio
mvn Minnie