Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Varför det går så dåligt för världen

Postat av ankus den 11 Juni 2009, 13:27
41 kommentarer · 288 träffar
Detta är teorier jag har gått och spånat på ett bra tag.

Varför krigar vi människor så mycket, varför tar oljan slut, varför håller isen på att smälta osv osv... sånna frågor stället nog alla sig själva nån gång i livet.

Jag är troende, och det har jag vart i fem år, och att gå med i svenska kyrkan har öppnat mina ögon till vidder jag inte trodde var möjligt.

Det är alla dessa maskiner som är orsaken till alla katastrofer.

Om gud ville att vi skulle se hur långt som helst, då hade han väll get oss falkögon? Men nej, vi accepterar detta inte, utan bygger teleskop och kikare. Om gud ville att vi skulle kunna tala med människor på andra sidan jorden, då hade han väll gett oss telekeisiska förmågor, som tillåter detta? Men nej, vi accepterar det inte och bygger telefoner och mobiler.

Vi bygger för mycket saker för vårt egna bästa, och detta märker gud. Vi ska inte kunna ha tillgång till all fakta som finns med ett par knapptryck, det blir för mycket för våra sinnen att hantera.

Jag tror att om vi bara slutade att uppfinna saker såsom raketer, teleskop, mobiltelefoner och saker som tillåter oss att göra saker vi inte är menade att kunna göra, så skulle allt gå bättre.

Detta är guds straff till oss människor, som går emot hans önskningar.

Gud bestämmer allt i detta universum, och så ska det alltid förbli.

Vad tror ni om mina teorier? Ge kommentar om ni vill.
Föregående tråd
Nästa tråd

41 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 41 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..