1
roliga laborationer
Postat av NelfBigguR den 9 Juni 2009, 14:53
4 kommentarer · 821 träffar
tjenre
imorn ska jag lämna in massa labrapporter - dock hatar jag att labba och har skjutit upp det in i det sista!
detta är en enkel laboration, dock har jag inte gjort den, har inga ballonger hemma och orkar inte kolla upp ett gammalt kapitel i boken.
det är här ni kommer in och ska orka göra detta åt mig, eller kanske rentav minnas uppgiften/vara klipska nog att förstå vad som kommer hända!
dessutom är det så roligt att diskutera sånt här!
uppgiften:
1. Fyll en ballong med kallt vatten. Knyt.
2. Fyll en balja med varmt vatten.
3. Lägg ner ballongen försiktigt i baljan.
4. Vad händer?
Vilka slutsatser kan du dra av detta?
diskutera! har ni några lätta laborationer vi kan hjälpas åt att lösa? vilken är DIN favoritlaboration? motivera.
imorn ska jag lämna in massa labrapporter - dock hatar jag att labba och har skjutit upp det in i det sista!
detta är en enkel laboration, dock har jag inte gjort den, har inga ballonger hemma och orkar inte kolla upp ett gammalt kapitel i boken.
det är här ni kommer in och ska orka göra detta åt mig, eller kanske rentav minnas uppgiften/vara klipska nog att förstå vad som kommer hända!
dessutom är det så roligt att diskutera sånt här!
uppgiften:
1. Fyll en ballong med kallt vatten. Knyt.
2. Fyll en balja med varmt vatten.
3. Lägg ner ballongen försiktigt i baljan.
4. Vad händer?
Vilka slutsatser kan du dra av detta?
diskutera! har ni några lätta laborationer vi kan hjälpas åt att lösa? vilken är DIN favoritlaboration? motivera.