Godkväll FB
Efter att i flera timmar argumenterat mot en kompetent analfabetisk utvecklingsstörd individ i Tråden " Superjobb till överklassen "
med citattecken i rubriken, så vill jag fråga alla en seriös sak här på FB
(anledningen till att det är så sjukt stora mellanslag är för att idioten Stackars lättare ska förstå och inte totalt ignorera de punkter jag läser upp, vilket han tidigare gjort)
Rev Front & användaren "Stackars" har smutskastat en ensam 16årig kille från Linköping, för att han vann på hederligt sätt en tävling.
han hade samma förutsättningar som du och ajg
RF gick på Oscar som han heter, en sen vinterkväll och hotade han till livet. Detta skryter RF med på deras sida (direkt länk :
http://www.revfront.org/arkive t/arkivet_090531.html )
dessutom klagar RF mycket på att pengarna i denna tävling kunde använts till bättre saker t.ex fritidsgårdar för "arbetsklassen" som läggs ned.
Sedan har RF glatt klottrat ned en vägg, som kommer kosta kommunen ett par tusen att tvätta rent.
Vore det inte bättre att inte klottrat ner så kommunen kunnat använda dessa tusen till de efterlängtade fritidsgårdarna?
Tydligen inte, RF.
Diskussionen på den hänvisade tråden har pågått länge, och Oscar själv har inte fått försvara sig alls, utan det är jag som fått försvara Oscar.
Jag har inte försvarat oscar för att han är Muf, eller för att han är, vad RF & Stackars påstår, överklass & rik
Jag vill också klargöra att Oscar inte är rikare än någon annan här, och att han inte ens är nära överklassen.
Vad jag vill få svar på här, FBare.
Är det verkligen rätt att RF & Stackars att smutskasta en kille som vunnits en POPULARITETS TÄVLING, inte en klasstävling?
Är det rätt att han inte får försvara sig själv ? Ska han behöva frukta för sitt liv, för att han har egna åsikter ?
Förövrigt vill jag fråga, varför heter den "Superjobbb till överklassen " När vem som helst kunde vunnits, det kunde varit en invandrare för stadsdelen skäggetorp, en rik bratkille, eller en helt vanliga svensson svensson?
Alla hade lika stora chanser.
Jag är väldigt frustrerad över hur RF & Stackars beter sig mot oscar, som är en bra kille.
OBS
INNAN NI SKRIVER " NER MED ÖVERKLASSEN "
notera att oscar inte är med i överklassen, eller jätterik för den delen, (han är väl fan inte rikare än vad du & jag är)
Ha det gött FB