Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Philips routerfel? lagg över lång tid

Postat av jjojje den 31 Maj 2009, 23:38
3 kommentarer · 66 träffar
Köpte en router vid namn Philips CPWBS054 på elgiganten för några år sedan. På senaste tiden har jag spelat lite WoW och märker att ungefär nån gång varje minut får jag ett lagg som gör att spelet fastnar och så "kommer allt på en gång" när lagget släppt. Typ slår på en mob så fastnar allt, sen är moben död när lagget släpper och hela skärmen full med vad jag slår.

Likadant i ventrilo. alla snackar sen så helt plötsligt fastnar allting när dom snackar och allt kommer på en gång när lagget släpper. Får cirka 9-20000ping när lagget kommer.

Segt internet, sega streams och normal ping i Counter-strike, dock så är det där långa lagget ibland.

Ingen laddar ner i huset, lagget är för alla i huset och wow/vent-servern funkar. har gjort firmware-updates för routern.

Är det min router som spökar eller kan det vara modemet? Har ett zyxel-modem och jag har Telia som operatör.
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..