Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tappade 65.000DK på vägen till Danmark

Postat av AftonbladetSE den 30 Maj 2009, 15:33
134 kommentarer · 184 träffar
Hejsan.

Jag har ett riktigt problem, vet inte varför jag postar här men det finns faktiskt (tro det eller ej) personer som faktiskt vill en väl.

Jag hade nyss växlat in 85.000 kr, och fick ut 65.000DK för att åka till danmark och köpa öl, kläder och godis. Allt gick egentligen bra, vi gick ur bilen nyss efter vi stigit på båten (gick på i Helsingborg och skulle över till Helsingör) för att ta oss en cigarett på däck. Jag kan inte med mig att låta pengarna ligga kvar i bilen med tanke på alla stöldrisker.

Så jag tog med mig påsen upp på däck med mina kompisar.

Väl där uppe sa en kompis

- Jag svär att du inte vågar kasta påsen i havet

Givetvis dumförklarade jag honom och sa är du dum i huvudet eller?

Men jag hade ett snöre med mig, så jag knöt påsen med snöret och började långsamt tippa ner den mot vattnet. Så börjar jag vicka lite på snöret och till min förskräckelse så ser jag att alla sedlar fladdrar iväg.

Då hade jag alltså GLÖMT AV!!!! fattar inte hur... att jag hade lagt i 5 lådor spik (hällt i bara spikarna, lådorna är någon annanstans) i påsen för att minska risk för stöld när jag går omkring med påsen på stan. Spikarna hade gjort hål i påsen

Så ALLT försvann. Jag tänkte givetvis hoppa i men det gick bara inte.

Så jag såg alltså 65.000DK flyta iväg och hela min resa var förstörd.

Så vi fick åka hem... kul.

Jag försökte ringa banken och ljuga ihop en berättelse men det gick bara inte.

Jag får leva med faktumet att jag är 85.000SEK fattigare.

Och det svider.

Har ni förlorat pengar någongång?

Over
Föregående tråd
Nästa tråd

134 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 134 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..