Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

matteuppgift

Postat av jossannnn den 28 Maj 2009, 17:10
19 kommentarer · 229 träffar
Har en matteuppgift som jag måste kunna inför ett prov som jag ska ha snart. Kan inte komma på något logiskt sätt att lösa den förutom att prova sig fram och tyvärr finns det ingen sådan uppgift i min mattebok heller. Så därför jag behöver er hjälp ifall ni är awesome på matte och kan hjälpa mig!

Kan inte riktigt hur uppgiften ser ut, alltså vad svaren för varje a gånger b, b gånger c osv är, men det spelar ingen roll. Här har jag då en sån uppgift (som jag redan egentligen vet svaret på eftersom det är en väldigt enkel av den sorten) det jag då behöver eran hjälp med är att få veta hur man kan lösa den utan att bara prova sig fram. Om det finns någon lösning på den som alltid fungerar.
Problemet är alltså;
A * B = 24
B * C = 40
C* D = 30
Vad är då A * D?

Jag upprepar, min fråga är Inte vad svaret blir i denna uppgift, utan hur man ska lösa den på lättaste sätt.
thx :)

sen för skojs skull kan vi ju snacka vidare lite om vad vi alla fick för betyg i matte när vi gick ut nian eller när ni senast fick era betyg (:

vad har ni för betyg i matte?

38 personer har röstat

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..