1
Datorfirma failar!
Postat av craftis den 25 Maj 2009, 17:14
29 kommentarer · 96 träffar
hejsan fragbite! Vill bara dela med mig av den sämsta datorfirman i historian.
Det har kommit en ny datorfirma till stan! Tänkte finfint då kan jag äntligen fixa lite glides! När jag väl står utanför affären så är jag väldigt skeptisk eftersom att skylten ser ut som att den kommer från en utkonkurerad kina resturang.
Stannar även upp vid ingången eftersom att jag ser detta: http://creftan.com/files/Foto_ 0413.jpg
NEJ! Det är inte photoshopat och jag skämtar inte, det står
"Mån-Fer" på dörren.
Menmen.. jag går in, eftersom att jag behöver även en kylare till en server samt lite äldre plastpluggar för moderkort. Den första personen jag möter är en mörkhyad kvinna. Jag går fram till disken och frågar om dem har plastpluggar för moderkort och visar upp vad jag menar för något.
Jag: Hejsan har ni plastpluggar för moderkort? (Visar även upp vad jag är ute efter)
Hon: En plast plugget? Vad menar du?
Jag: Ja, det är lite äldre än vad man använder nu.
Hon: (Ropar på ännu en kvinna)
Notera! Den andra kvinnan kan lite mer svenska än den andra. Hoppas att hon fattar vad jag menar.
Hon2: Hejsan vad är det du söker?
Jag: (Upprepar mitt önskemål)
Hon2: Nej, jag tror inte det.
Jag: Nehe, men då undrar jag om ni har glides till möss (Jag förklarar så lätt som möjligt vad jag menar)
Hon2: Vi beställer tyvärr inte in sånt.
Jag: Nehepp... Men då söker jag processorkylare för Socket-A processorer.
Hon2: (Ropar på en till person)
En man kommer upp från en trapp och undrar vad jag söker.
Jag: Jo, har ni inte möjligtvis processorkylare för Socket-A processorer?
Han: För Sockla vadå?
Jag: (Pratar väldigt tydligt) SOCKET-A PROCESSORER
Han: Vi har dem här och visar mig en hylla med kylare.
Jag letar och hittar inte det jag söker.
Han: Är det för bärbar eller en stor dator?
Jag stannar upp och suckar och säger att jag struntar inte och säger att jag återkommer.
Inte för att klaga på att dom är invandrare men startar man en firma så borde man veta vad plastpluggar eller vad socket-a är.
Det ingår i en grundutbildning om man läser data + att man stöter nog på det om man jobbar eller gillar datorer.
En sak är säker, jag går inte dit igen!
Min kompis lämnade även in en dator där.
Problemet var att hans dator fryste sig när han satt vid den, inget mer med det.
Jag sa att han skulle kolla en hel del små saker, han envisades och lämnade in den. Efter två dagar så ringer dom och säger att grafikkortet är trasigt och att dom bytt ram.
Min kompis förklarar att grafikkortet fungerade perfekt innan han lämnade in datorn. Iallafall så åkte han och hämtade sin dator, jag har nu kollat på den. Jag bytte minnen till de gamla och fick igång datorn.
Jag kollade tempen på processorn som var skyhög. Är det inte så att man brukar kolla sånt innan man byter saker i en dator?
Ska aldrig dit igen.
Hejs!
Stavningsfel bjuder jag på :)
http://www.hitta.se/ViewDetail sPink.aspx?vad=Pc+perla&Vkiid= FXZCR%252f4fg2neMnUDaf7O1g%253 d%253d&Vkid=24215342&isAlterna teNumberResult=False
Här ligger det :)
Det har kommit en ny datorfirma till stan! Tänkte finfint då kan jag äntligen fixa lite glides! När jag väl står utanför affären så är jag väldigt skeptisk eftersom att skylten ser ut som att den kommer från en utkonkurerad kina resturang.
Stannar även upp vid ingången eftersom att jag ser detta: http://creftan.com/files/Foto_ 0413.jpg
NEJ! Det är inte photoshopat och jag skämtar inte, det står
"Mån-Fer" på dörren.
Menmen.. jag går in, eftersom att jag behöver även en kylare till en server samt lite äldre plastpluggar för moderkort. Den första personen jag möter är en mörkhyad kvinna. Jag går fram till disken och frågar om dem har plastpluggar för moderkort och visar upp vad jag menar för något.
Jag: Hejsan har ni plastpluggar för moderkort? (Visar även upp vad jag är ute efter)
Hon: En plast plugget? Vad menar du?
Jag: Ja, det är lite äldre än vad man använder nu.
Hon: (Ropar på ännu en kvinna)
Notera! Den andra kvinnan kan lite mer svenska än den andra. Hoppas att hon fattar vad jag menar.
Hon2: Hejsan vad är det du söker?
Jag: (Upprepar mitt önskemål)
Hon2: Nej, jag tror inte det.
Jag: Nehe, men då undrar jag om ni har glides till möss (Jag förklarar så lätt som möjligt vad jag menar)
Hon2: Vi beställer tyvärr inte in sånt.
Jag: Nehepp... Men då söker jag processorkylare för Socket-A processorer.
Hon2: (Ropar på en till person)
En man kommer upp från en trapp och undrar vad jag söker.
Jag: Jo, har ni inte möjligtvis processorkylare för Socket-A processorer?
Han: För Sockla vadå?
Jag: (Pratar väldigt tydligt) SOCKET-A PROCESSORER
Han: Vi har dem här och visar mig en hylla med kylare.
Jag letar och hittar inte det jag söker.
Han: Är det för bärbar eller en stor dator?
Jag stannar upp och suckar och säger att jag struntar inte och säger att jag återkommer.
Inte för att klaga på att dom är invandrare men startar man en firma så borde man veta vad plastpluggar eller vad socket-a är.
Det ingår i en grundutbildning om man läser data + att man stöter nog på det om man jobbar eller gillar datorer.
En sak är säker, jag går inte dit igen!
Min kompis lämnade även in en dator där.
Problemet var att hans dator fryste sig när han satt vid den, inget mer med det.
Jag sa att han skulle kolla en hel del små saker, han envisades och lämnade in den. Efter två dagar så ringer dom och säger att grafikkortet är trasigt och att dom bytt ram.
Min kompis förklarar att grafikkortet fungerade perfekt innan han lämnade in datorn. Iallafall så åkte han och hämtade sin dator, jag har nu kollat på den. Jag bytte minnen till de gamla och fick igång datorn.
Jag kollade tempen på processorn som var skyhög. Är det inte så att man brukar kolla sånt innan man byter saker i en dator?
Ska aldrig dit igen.
Hejs!
Stavningsfel bjuder jag på :)
http://www.hitta.se/ViewDetail sPink.aspx?vad=Pc+perla&Vkiid= FXZCR%252f4fg2neMnUDaf7O1g%253 d%253d&Vkid=24215342&isAlterna teNumberResult=False
Här ligger det :)