Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tjohejutsu

Postat av Znipp den 15 Maj 2009, 23:34
5 kommentarer · 161 träffar
(Tjohejutsu: tekniken att skriva onödiga inlägg).

Ah hej alla fragbitare.

jo de är så att jag har tänkt en massa på dagisbarnet som lade till ett nytt ord (fickla - lysa med ficklampa) i svenska språket och kom fram till att många viktiga ord saknas. här kommer ett antal av mina viktigaste bidrag:

Koslanka: när man fastnat på lisö på grund av att rasmus bil blivit slangad med spenan på en ko för att kossan i fråga ska kunna använda bensinen i eget syfte.

(ursprungl. rasmus ord)

Dereflektism: konsten att kolla i spegeln så länge och fokuserat att man ser något annat än sig själv.

(emil kallar det för hasch)

Bubblission: antagligen bara jag som råkar ut för det här; när man vaknar på morgonen och tittar ut genom fönstret och får synvillan att skyn är full av bubblor (jag tror jag ser celler) (edit: emil ser det också)

sjätte synet: när man gång på gång råkar kolla någon i ögonen utan att tänka sig för och personen ifråga kollar tillbaka (fungerar bara om man gillar varandra massa, då ser man själen)

Ultrasensitistisk: konsten att känna när någon tittar på en.

Friventering: att ständigt återvända till kylen för att glo om något nytt spännande dykt upp.

Flarga: att hänga ut huvet ur bilrutan i hög hastighet (något hundar och jag har gemensamt. try it!)

Cirkelism: när man fastnat i att tänka på en sak och i alla samtal råka relatera till den saken/händelsen trots markant irrelevans.

Slurpdanka: när man efter åtskilliga försök att klara något omöjligt går loss på något i sin omgivning (vanligast när man åker skateboard eller förlorar i tv-spel)

Drumlering: när man somnar och drömmer att man faller och vaknar av fallet.

Hypnomytism: när man tycker något är så svårt att man intalar sig själv att det är lätt tills man tror på sig själv så mycket att man bryter ihop när man upptäcker hur svårt det sen är.

Drowstering: när man tvingar sig tillbaka i en dröm man vaknat ur för att avsluta den bättre

Rundelom: när alla frågar varandra vad man ska göra istället för att hitta på något tills det cirklat runt så mycket att man fastnar där man börjat.

Fanga: när man glömmer vad man skulle säga i samma ögonblick som man börjar säga det

Nu vill jag att ni skriver era egna viktiga ord, förbättra svenska språket!

puss och kram hela dan!

och glöm inte bort att ingenting är fel sålänge de är rätt.

tror inte så många fattade denna tråd ^^ men ni ska komma på ett eget ord som man brukar göra dagligen lr som händer men de inte finns något bra ord för :)

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..