Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sommarskola - Positivt?

Postat av zxc. den 15 Maj 2009, 18:40
46 kommentarer · 847 träffar
Hejsan alla.

Efter dagens MaC nationella prov har jag börjat förbereda mig mentalt för en sommarskola i år (för första gången).
Tidigare har man, inte sett ner, men man har tyckt synd om och omedvetet föraktat elever som har tagit del av kommunens resurser och gått i sommarskolan.

För att förbereda argument mot föräldrar och skrikande motelever när provet ges tillbaka har jag förberett en liten lista med positiva vs negativa argument. Går teknik.

Positivt med sommarskola:

- Strukturerade dagar
- Nya vänner
- Något att göra
- 3600 kr för 4 veckor (räknas som feriepraktik)
- Bra erfarenhet att ha vart med om
- Gratis käk
- Chans att få högre betyg än G, (VG?) i MaC
- Kung på matte efter lovet, ensam ca en lärare på 4 elever istället för 20.
- Framtida studier. Att efter ha gått i 4 veckor från 8-15, fem dagar i veckan så kommer jag ju som sagt förmodligen vara väldigt bra i Matematik och med hjälpen som går att få. Det gör att det kommer bli lättare inför framtida studier på högskolan/universitet där det är mycket matematik.
- Nära till en sjö så man kan bada på lunchen. Alltså har jag fått mer gjort än polarna som sover till 15 på loven innan dom ens har vaknat.
- bidrag av föräldrarna iform av pengar om jag går dit eftersom det är frivilligt. Detta + feriepraktiklönen alltså.
- "slipper" hänga med på de årliga resorna till släktingar där det inte finns något att göra övh, och dagarna känns som veckor.
- detta lov planerar jag att bygga en ordentlig mängd muskelmassa och det kommer att gynnas av dessa strukturerade dagar där jag får käk vid bestämda tidpunkter och alltså inte kan ligga o slagga hela dagarna och sen vara tvungen o värma nån pirog morsan har lämnat lr dylikt. Gratis bulk hela lovet eftersom skolan erbjuder skolmat som faktiskt är riktigt god i den skolan.

Negativt:
- Tråkigt. Jag gillar inte matematik, men jag kan inte påstå att jag hatar det heller alltid.
-

Kommer fan inte på något mer. Någon som har några mer argument med för/nackdelar med sommarskola?

Mer sommarskolor åt folket!!!

zxc.
Föregående tråd
Nästa tråd

46 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 46 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..