Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Val av kampsport!

Postat av efd den 14 Maj 2009, 17:20
58 kommentarer · 287 träffar
Hejsan!

Jag har ett litet dilemma över hur jag ska gå till väga när det gäller val utav kampsporter. Jag begär vissa saker som jag vill lära mig osv. Kan nog inte få med allt som jag vill vad jag än väljer, eller vad vet jag? Alla som säger MMA behöver inte skriva.

Det jag är ute efter är att bli vig/snabb/smidig och även få upp en bra kropps/balansstyrka. Vill lära mig att sparka/slå och ett bra självförsvar. De kampsporter jag kollat upp mest är dessa:

Karate: Där ser jag att man lär sig slå/sparka/sparra osv. en del, även någon dans där typ.

Taekwondo: Nästan bara sparkar vad jag ser det som, en del annat äre la där med men mestadels sparkar.

Wushu (Kung Fu): Detta verkar intressant, men på ett sätt verkar det lite som att man "dansar" mer, lär sig olika moves (som djur) och inte lika mkt slag/sparkar. Antar att man lär sig det med men inte fått ut så mycket fakta om det.

Så till poängen. Vilken kampsport skulle passa mig mest av dessa? Eller om det finns någon annan, men dessa är jag mer inriktad åt. Hoppas ni förstår det jag är ute efter i helhet.

Kan tillägga även att det jag är mest sugen på än så länge är antingen Karate eller Wushu. Taekwondo verkar vara för mycket om bara en sak.

Tacksam för svar !
Föregående tråd
Nästa tråd

58 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 58 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..