Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Buss till skolan,

Postat av OvardatSpraK den 13 Maj 2009, 23:22
5 kommentarer · 281 träffar
Hallou FB!

Har ett litet dilemma. Det är så att mina päron är skilda och dom bor i olika kommuner, vilket gör det svårt ang det här med skolbusskort. Skolan ligger i kommunen där morsan bor, och det är också hos henne jag är skriven. Pappa bor i kommunen bredvid. Så varje gång jag är hos pappa så fungerar inte skolbusskortet och måste då antingen använda vanligt busskort/smsbiljett eller fake'a en.

Kan man inte överklaga på något vis? Skolan säger att dom bara får lämna ut busskort som gäller i den kommunen man är skriven, och är man skriven i en kommun längre bort så får man ett skolbusskort som fungerar i större bredd, så man kan ta sig till skolan. Problemet är ju att jag är skriven hos morsan, men borde det inte gå att bevisa att jag bor lika mycket hos pappa som hos mamma?

Känns jävligt onödigt att betala bussresan när jag är hos pappa :S, bara för att jag inte är skriven där.
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..