Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kuggad uppkörning

Postat av Pettersover den 6 Maj 2009, 21:15
71 kommentarer · 10 673 träffar
Hade uppkörning idag med bil. Allt började bra det regnade men fick stå ut med det, jag gjorde säkerhetskontroll och sen satte jag mig i bilen ställde in stol och speglarna satte på mig bältet. Sen startade jag bilen och la i backen och sen åkte jag iväg. Efter jag åkt 8km då kommer jag in på en landsväg, och det var inga problem rullade upp i 70km/h. Men då en cyklist dyker upp, och då överskåda jag problemet och fick se att det var en heldragen linje, en så kallad spärrlinje och jag visste att dom får man inte överskrida. Så då tänkte jag om jag nu ska köra om cyklisten så ska jag hålla bra avstånd från cyklisten men inte överskrida linjen. Så jag körde på tog det lungt och inga hastigarörelser, och helt plöstligt så tog provledaren tag i ratten och styrde ut på spärrlinjen, Och jag vart helt häppnad vart orolig så in i och tänkte vad gjorde jag för fel, nu blir jag kuggad. Så jag kör vidare, och aj tänkte 1 fel kan väl inte vara så farligt, och efter en 20min till åkande återvände vi till startplatsen och då fick jag beskedet att jag var underkänd pga av cyklisten. Och gjorde jag fel? Kändes lite fel att man råkade göra ett fel/rätt så blir man kuggad. Hon kunde sagt att jag skulle undvika samma misstag.
Så det blir att vänta 1 månad till nästa körlektion. Så vad tycker ni? gjorde jag fel eller rätt?
Föregående tråd

71 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 71 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..