Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Världen! LÄS!

Postat av EvilDoer den 30 April 2009, 01:40
36 kommentarer · 120 träffar
Har ni inte fått nog nu?
Jag menar, har mänskligheten tappat allt eget tänkande? (förmodligen inte).
Men motivationen är ju som bortblåst..
Jag är så förbannat trött på att bara vara ett får i hagen, och på att vi människor i samhället behandlas som piss rent ut sagt.
Vi får ta smällen för vad andra människor orsakar, dem som har makten, har previlegium, dem kan ta beslut, göra bort sig och ändå rädda ansiktet tack vare media..vad det än gäller!

För det första är jag sjukt less på finanskrisen som drabbar oss så jävla hårt, tack för den.
Brottsligheten är sjuk i huvudet, och växer stadigt på dem flesta håll i världen..

Det verkar nästan som att myndigheterna kan komma undan med vad fan som helst...våran personliga integritet sänks snäpp för snäpp hela tiden, vi lever inte i ett fritt samhälle längre..Men så fort något dåligt händer är det VI som får ta smällen, är det inte ganska sjukt? börjar man inte bli riktigt evigt less på alla ursäkter och bortförklaringar?

Denhär jävla svininfluensan är ju givetvis överdriven, men vem vet, det kan bli värre..
Men stoppar dem resor? stänger gränser?
Nej.
Varför inte?
PGA av att experterna påstår att spridningen har gått såpass långt att det vore lönlöst..
Bekräftade fall av influensan har uppdagats i följande nationer:

Mexiko, USA, Nya Zeeland, Kanada, Spanien, England, Tyskland, Israel, Costa Rica, Sydkorea, Österrike.

Jag är sällan en positiv människa, men jag tror att om man stoppar resorna åtminstone ett par månader och stänger gränser, så kommer spridningen att minska bra mycket mer än med öppna gränser och fria resor..
Resonemanget med "Det har redan gått för långt" håller inte, om man ser det med mänskliga ögon och räknar med människoliv istället för ekonomiskt.
För sanningen är ju den att dem flesta beslut tas inte till hänsyn av oss dödliga, utan fattas istället för att gynna det ekonomiska.

Men att ha alla gränser öppna är rena vansinnet! Om man får kontroll på smittan på ett område, låt säga någonstans i Spanien, ska folk då bara kunna glida in dit å lägga sig vid poolen då eller?

Det går att stoppa, och minimera bra mycket mer än vad media säger, det handlar bara om PENGAR.
Är det rätt?
Ska folk dö pga av pengar? givetvis inte, trots att jag vet att många fbpojkar här tycker det.."överbefolkning, det är naturens gång, det måste ske"..
GIVETVIS, det måste ske, vi är för många, och moder natur ser till att försöka få ner siffrorna..
Är det inte dags att införa tillstånd etc för att få skaffa barn då?
Dem tar ju ifrån oss vårat privatliv och kränker våran integritet hela tiden utan att någon ens lyfter ett finger, utan bara klagar och glömmer bort det..varför klagar ni från första början om det är allt ni ska göra?
Ta kontroll över befolkningen, det är det enda rätta!
Visst, att skaffa familj är en frihet, men så många friheter har redan berövats, så vad gör en till liksom?

Oj nu kom jag lite offtrack, svininfluensan:

Det roliga är att siffrorna växer..rapporterna skiljer sig från det enda till det andra..ett muterat virus, som innehåller 3 olika sorters influensor (en sträng från spanska sjukan, fågelviruset, och en lindrigare variant av svininfluensan som uppdagades 1930)..
Hur kommer det sig att ett virus som frodas i 3 st olika delar av världen helt plötsligt svetsas samman?

Konspiration?
Sunt förnuft kallar jag det.
Det går inte, det är för myckte tillfälligheter.. jag menar förhelvete, det är inte ens influensasäsong!
Dem gör så jävl mycket skit vi inte vet om, och vi blir enormt manipulerade av media hela tiden..vi är rena rama jävla zombies som har tappat allt eget tänkande och verkligen fråga oss själva om det är BRA på det viset det är nu.
Sverige är ett fantastiskt land, som försämras för varje dag(tyvärr), men vilka länder gör inte det?

Massöverbefolkning.
Sedan 1968 har jordens befolkning ökat från 3,3 miljarder till 6,5 miljarder...vid år 2040 tros det finnas 12,5 miljarder på jorden.
Och vi har problem med den nu liksom?
Det jobbas på olika problem med våran planet, våra problem i samhället, men hur HÅRT och gediget arbete är det vi pratar om?
Alla vet att tanken "jag lever ju inte då, då är det inte mitt problem, jag lever gott själv så länge jag kan" infinner sig vid krissituationer eller andra stressiga sådana..Det handlar inte om vilken ställning i samhället man har, det handlar om det mänskliga psyket..Det är bara så det är.
Så mycket måste förändras, men jag tror dessvärre att detta arbete är så litet i proportion med problemen att det inte gör någon nytta, det ska bara se bra ut.

Bli inte blinda av media, tro inte på skiten dem skriver, sök runt, och hitta så mycket sund och sann fakta du kan istället..var inte passiv, bli förbannad, och fråga dig själv ibland om det inte är NOG nu?

Jag är less på skiten, att bli kontrollerad och styrd av ett samhälle jag börjar förakta allt mera.

Människans natur är oföränderlig: hon är självisk, aggressiv, girig och maktlysten, men i behov av trygghet och säkerhet.

puss
Föregående tråd
Nästa tråd

36 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 36 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..