Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

har ni alltid drömt om gratis käk på don

Postat av plyztahbr0r den 29 April 2009, 20:32
66 kommentarer · 236 träffar
här kommer en finfin guide hur man fixar gratis käk på donken

Det går att få gratis mat på Mcdonalds utan att farbror polis kommer. Man behöver bara vara lite smart, lurig och ha ett sinne för skådespeleri. Allt är beprövat och fungerar i princip varenda gång - här kommer de bästa tipsen och goda resultat utlovas.

1. Satt något i halsen-taktiken
Spring in på Mcdonalds, flämta, stöna och skrik "Jag har satt något i halsen" likt du är påväg att dö. "Kan ni ge mig lite dricka, snabbt!!". Då kommer de 100% genast dra sig till drickautomaten och hälla upp en kall cola och ge till dig. Du kan alltså räkna med en cola i nio av tio fall, jag gör detta ibland dagligen och det hamnar alltid på en kall cola, jag har ingen vetenskap varför dock. Hursomhelst, sen kommer de förmodligen be dig sätta dig ner, och här måste du spela med. Så sätt dig ner, njut av en kall klunk Cola och säg att du nu mår bra, och här är det knepiga att komma därifrån. Ett hett tips och kanske det enklaste är att fejka ett telefonsamtal, så förbered en telefon i fickan och precis när du sagt att du mår bra - ta upp telefonen och svara sedan tex skrik "Har farsan dött?!" och spring iväg och glöm för tusan inte Colan som jag gjort en del gånger. I och med detta kan du lindfritt komma ifrån donkan och du har just nu fått en gratis Cola att avnjuta.

2. Känd från Tv-Taktiken
Klassikern "Det är jag som är Idol-Martin, ni har väl sett mig på tv? En cheeseburger skulle sitta fint." och ofta får man sig en cheeseburger. Här måste du dock notera att detta oftast endast fungerar på tjejer alternativt skakiga nybörjare. Gamla kärringar kan vara svårt så se upp för dem. Själv har jag kört på en och samma sedan ca 3 år tillbaka och vet inte hur många gratis burgare jag avnjutit genom det, jag kör på "Robinson-Martin" - ni kanske minns Polisen martin som vann robinson för en massa år sedan, jag liknar inte honom ett dugg men jag testade den ett par gånger i början och varje gång fungerade så det har helt enkelt blivit min grej att köra på Robinson-Martin. Hur som haver, ett riktigt bra tips. Det är nästan skrämmande hur bra denna taktik fungerar, en gång såg jag en helt vilsen pingla stå vid disken, på skoj går jag fram till henne och säger jag är "Tom Cruises son kan inte jag få en Big Mac" - tro på fan att jag inte fick det och hon bad även om autograf.

3. Tom påse-taktiken
Senast i går körde jag denna taktik och lyckades mätta magen rejält. Jag beställde vanligt en Big Mac på helt vanlig take out, går där ifrån och plockar ut Big Mac och förvarar på ett smart ställe tex i Bilen. Sedan går tillbaka till Donken med den tomma påsen och här är alternativen många. "Där var ingenting i påsen" är ett av många. Igår körde jag med att det kom en kille på skateboard som stack ner handen i påsen och tog min Big Mac och på så sätt lyckades få en ny. Denna taktik är lite riskabel, men oftast lyckas man och magen mättas ju. Mycket bra för folk som gärna vill ha en stor bit till lunch eller middag efter en hård dag på jobbet - men som inte har allt för mycket pengar.

4. Polis-taktiken (Omständig)
Denna har jag själv faktiskt enbart kört en gång men med bra resultat. Här gäller det att känna någon som jobbar som polis och lyckas stjäla/låna deras uniform för en kort stund och bege dig mot Mcdonalds. Alltså kräver en hel del förberedelser och lyckligt lottade förutsättningar, men vad gör man inte för en burgare! Så vid McDonalds, gå in med uniformen och ha en lite översittarattityd när du säger "Patrullerar detta området idag, hade man inte kunnat få en burgare?". De kommer inte fråga något vidare och helt enkelt förbereda lite burgare till dig, sedan bara lämna tillbaka uniformen och avnjuta ytterliggare ett burgar-mål. Det är du väl förtjänt av efter en sådan här operation.

5. Jag har blivit pappa-taktiken
Kanske det mest vanliga folk kör med på senaste tiden, du beställer ditt käk, får det och tar påsen i handen samtidigt som de väntar på att du ska betala, då "ringer" telefonen väl tajmat och du svarar, väntar ett par sekunder sedan skriker "Jag har blivit pappa!!" och ser riktigt glad ut - ännu mer trovärdigt om du lyckas fejka tårar. Mest troligt kommer de som jobbar där börja le och skratta och säga grattis, precis då säger du "jag måste springa iväg nu" och i sista sekund greppar påsen med din burgare och rusar för allt du är värd iväg från donken, de kommer inte jaga dig.

6. Den känslosamma taktiken
Nu handlar det om att gå in på donken och se ledsen ut när du står i kön, ett stort tips om de som jobbar noterar dig redan innan. Sedan när det väl är din tur säger du "Min käre mor vettni... hon har inte långt kvar att leva, och hon bad mig att åka och köpa lite hamburgare för det älskar hon ju så... men jag glömde plånboken och jag har kört/cyklat en mil för vi bor en bit ut i skogen... snälla... det hade gjort min käre mor så gla'.." och då kommer de i nio av tio fall vara vänliga och fråga vad hon vill äta och genom detta gör du jackpot. Allt handlar bara om att ha ett sinne för att hålla sig och vara trovärdig. Sedan när du fått din beställning tacka dem så vänligt och gå ut till ditt smultronställe och avnjut en varm kanske Big Mac med pommes eller vad du nu valt.

7. Använda barn-taktiken
Här gäller det att du skall hitta en unge att använda, gärna runt 5-6 år och eftersom ungar brukar flocka runt Mcdonalds borde detta inte vara några problem. Även ett extra plus om den donk du har i sikte har lekgård - då kan jag lova dig det finns ungjävlar så det räcker och blir över. Ungar är enkla att manipulera, så ta med dig en klubba och förbered en lapp där det står "Detta är min son, han kan inte prata men skulle ni kunna hjälpa mig med en beställning? En stor big mac osv - pengar finns i hans bakficka" - som ungen då skall gå in med i donkan, men innan det måste du få in i ungen att han får klubban om han utför uppdraget, skall inte vara alltför svårt. Så vi säger att allt går enligt planerna, ungen går in, lyckas beställa och här är grejjen, du skall alltså gå in och visa dig för ungen nu, visa klubban sedan när ungen fått påsen och de frågar efter pengar - då rusar du ut för allt du är värd och förhoppningsvis följer ungen springandes efter. Då tar du påsen snabbt som fan och drar iväg. Själv glömde jag att ge klubban till ungen första gången men ge gärna den, ungen hjälper trots allt dig. Sedan om det skulle skita sig totalt, att de tex tar ungen då bara springer du där ifrån för allt du är värd.

8. Gå till kassan och lägg en beställning på något som alltid finns klart, till exempel en Big mac. När de lagt fram allting på brickan så tar du en slurk av colan, käkar ett par pommes osv. När du sedan skall betala tar du upp en tusenlapp. Av säkerhetsskäl så verkar inte Mcdonald's ta emot tusenlappar - i alla fall inte den jag var på vid tillfället, en av de större i Stockholm - du spelar då förvånad och säger att du inte har något annat. Då du redan rört maten så är alternativet att kasta den och de bjussar de troligtvis på maten. Samma trick lär fungera i euroland, men att man i stället viftar med en 500 euro-sedel - väldigt få snabbmatsrestauranger accepterar dessa.
Föregående tråd
Nästa tråd

66 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 66 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..