1
SweDVDR & Softmp3 nedlagda!
Postat av JmX den 22 April 2009, 21:25
55 kommentarer · 997 träffar
Det är med mycket stor sorg jag meddelar att IPRED lagen verkar ha lyckats. Dom flesta torrent trackers har nu stäng ner.
Idag stängde Softmp3 ner. Även TTi & Swebits har stängt ner (Bara sina trackers)
"Farväl Softmp3
Det är med mycket ånger jag väljer att stänga sidan tills vidare på grund av osäkerheten som råder."
Går att läsa på Softmp3's hemsida http://www.softmp3.org
Även SweDVDR har lagt ner, man får dock bara ett vanligt error msg men har snackat med Soft som har hand om båda sidorna och han säger dom är stängda tills denna kris är över.
R.I.P SweDVDR
**SWEDVDR HAR INTE STÄNGT! KOMMER BARA STÄNGA AV TRACKERN!**
"2009-04-22 - Swedvdr's framtid
Flertalet svenska trackers bland annat Swedvdr har tagit emot hot ifrån Antipiratbyrån att torrent-verksamheten måste upphöra.
Då jag inte vill ha rättsliga processer mot mig kommer därför tyvärr Swedvdrs tracker och torrents försvinna inom en vecka.
Likt Swebits kommer sidan fortfarande vara uppe med bland annat forumet kvar. // soft
Läs mer i forumet
// soft"
Idag stängde Softmp3 ner. Även TTi & Swebits har stängt ner (Bara sina trackers)
"Farväl Softmp3
Det är med mycket ånger jag väljer att stänga sidan tills vidare på grund av osäkerheten som råder."
Går att läsa på Softmp3's hemsida http://www.softmp3.org
Även SweDVDR har lagt ner, man får dock bara ett vanligt error msg men har snackat med Soft som har hand om båda sidorna och han säger dom är stängda tills denna kris är över.
R.I.P SweDVDR
**SWEDVDR HAR INTE STÄNGT! KOMMER BARA STÄNGA AV TRACKERN!**
"2009-04-22 - Swedvdr's framtid
Flertalet svenska trackers bland annat Swedvdr har tagit emot hot ifrån Antipiratbyrån att torrent-verksamheten måste upphöra.
Då jag inte vill ha rättsliga processer mot mig kommer därför tyvärr Swedvdrs tracker och torrents försvinna inom en vecka.
Likt Swebits kommer sidan fortfarande vara uppe med bland annat forumet kvar. // soft
Läs mer i forumet
// soft"
Tycker du att IPRED-/FRA lagen borde sumpas?
170 personer har röstat