1
Aspartam, hur får detta ämnet säljas?
Postat av LÅST KONTO 198370 den 21 April 2009, 20:08
37 kommentarer · 921 träffar
1965 upptäcktes aspartamet & 1967 testades det på 7 apungar varav 1 dog och fem fick allvarliga sjukdomsattacker.
Sedan dess har farorna med aspartam tystats ner men symptom förknippade med aspartam är: magsmärtor, ångestattacker, gikt, astma, viktökning, depression, trötthet, koncentrationssvårigheter, förvirring, problem med blodsockret, dödsfall,nässelfeber, sömnsvårigheter, diarré, bröstsmärtor, håravfall, impotens, ansiktsrodnad, dålig andedräckt, svidande ögon o hals, fobier, tinnitus, högt blodtryck, kronisk hosta, blodansamlingar.... mm mm.
Det finns oxå samband med aspartamintag och autism, alzheimers.
Det finns oxå forskning som bevisar att aspartam framkallar hjärntumörer, cancer, krampanfall o kroniska skador. Följande är gemensamma symtom av aspartam allergi:
* Huvudvärk och migrän (vilket jag själv får av Aspartam)
* Yrsel
* Störningar
* Illamående (Får det ibland när jag dricker eller äter något med aspartam i)
* Infertilitet
* Viktökning
* Ångest attacker
Helt sjukt att dom får tillåtelse att ha detta i mat och drycker!
Sedan dess har farorna med aspartam tystats ner men symptom förknippade med aspartam är: magsmärtor, ångestattacker, gikt, astma, viktökning, depression, trötthet, koncentrationssvårigheter, förvirring, problem med blodsockret, dödsfall,nässelfeber, sömnsvårigheter, diarré, bröstsmärtor, håravfall, impotens, ansiktsrodnad, dålig andedräckt, svidande ögon o hals, fobier, tinnitus, högt blodtryck, kronisk hosta, blodansamlingar.... mm mm.
Det finns oxå samband med aspartamintag och autism, alzheimers.
Det finns oxå forskning som bevisar att aspartam framkallar hjärntumörer, cancer, krampanfall o kroniska skador. Följande är gemensamma symtom av aspartam allergi:
* Huvudvärk och migrän (vilket jag själv får av Aspartam)
* Yrsel
* Störningar
* Illamående (Får det ibland när jag dricker eller äter något med aspartam i)
* Infertilitet
* Viktökning
* Ångest attacker
Helt sjukt att dom får tillåtelse att ha detta i mat och drycker!
Konsumerar du Light varor?
58 personer har röstat