Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vem är bäst på ekologi på fragbite?

Postat av UOTH den 20 April 2009, 18:22
16 kommentarer · 4 374 träffar
Vet inte varför jag skrev ekologi :D

Vi ska nu se vem som är bäst på genetik på fb aka göra min läxa. :D Förstår alla frågor utom en och har försökt lösa den i flera timmar. o.O

Fråga 7:

Pelle Svanslös var en svart homozygot bondkatt, som fått svansen avbiten av en råtta. I sitt äktenskap med lilla vita långsvansade Maja (född Gräddnos) fick han 12 barn som var i alla avseenden fördelade sig helt efter vad statistikens säger. De 12 barnen inavlade sig friskt (Vilket inte är så bra) och de fick sammanlagt 80 st barnbarn, som också fördelade sig enligt statistikens lagar. Genen F för svart färg är dominant över genen f för vit färg.

Motivera hur du kom fram till svaret!!!

*Hur många svarta barn fick Pelle och Maja?

Jag har kommit fram till att de måste ha 12 eftersom Pelles anlag är dominanata.

*Hur många svanslösabarn fick Pelle?

Inga o.O

*Hur många svarta honkatter fick Pelle och Maja?

Den frågan kan jag inte :< Hjälp mig

*Hur många vita barnbarn fick Pelle och Maja?

Det måste väl vara 20, för att jag gjorde ett korsningsschema och då såg jag att det var 25% chans att de blev vita.

*Hur många svarta honkatter bland barnbarnen fick Pelle och freakin Maja?

?

*Hur många vita, svanslösa hankatter bland barnbarnen fick Pelle och Maja?

?

Hjälp mig att lösa Pelles incestfamilje mysterium :D

Jag tror att jag måste veta hur stor chans det är att det ska bli en hane eller en hona för att kunna få reda på svaren.

Cookies and epics till den som hjälper mig.

Och, inga kommentarer om stav fel, om mig satt fel gramtik o.s.v. Och, inga "göra din egna läxa" och inga "jag är jätterollig".

Tack på förhand

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..