Hej!
Undrar i fall någon sitter på ett bra 3 dagars gym schema? Behöver endast vara styrka då jag tränar kondition vid sidan av gym två gånger i veckan. Hur många gånger gymmar ni per vecka?
Edit:
Måndag – dag 1
Bröst, triceps, axlar
Onsdag- dag 2
Ben, mage
Fredag – dag 3
Rygg, biceps, underarmar
Tror det blir något sånt här, något som bör ändras eller ser det ok ut? ska göra en lista på lite olika övningar när jag har tid nu med.
Och skit i övningarna :P Vårat 92 lag körde bara matcher på träningarna och hade skojj, kom till kvartsfinal i Storvreta cupen =)
Kass på att förklara , så jag gjorde en liten fin bild :)!
http://data.fuskbugg.se/skalma n01/oaevniung.jpg
Två led, ett i vardera hörn på ena planhalvan. Ena ledet börjar, första killen springer upp till ungefär halva plan som en båge och sedan ner mot målet och får en pass av andra ledet så skjuter han. Sen springer han som passade i andra ledet i en båge upp till halva planen och bågar ner mot mål och får pass av andra ledet osv :p
Eftersom dom är så unga borde dom träna teknik, pass och rörelse. Man behöver inte träna något spelmoment eller dylikt då dom knappast kommer följa det på match.
Kör "passningskvadraten", dribbla mellan koner, skottteknik, smålagsspel för att få in rörelse osv osv, inte så svårt att komma på övningar
Kör lite simpla övningar bara, ställ upp med lite koner och låt dom köra. Dom är så små att de inte behövs några riktiga övningar. Jag skulle nog säga som #14, då ger du de en bra start så att dom har alla rörelser och tekniken. Börja även med lite spring, det gör de i våran klubb och kommer bli grymt bra för de spelarna i framtiden :D
Dålig förklaring:P
OnT. kör mycket pass och driva med boll