Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Överklass

Postat av Stek4life den 20 April 2009, 15:29
281 kommentarer · 3 477 träffar
Hej

Jag är 17 år och är ett s.k "överklassbarn", dvs mamma och pappa betalar det jag tycker är nödvändigt.

Det jag hatar är alla fattiga snorungar som klagar på oss, bara för dom inte har våra pengar.

Jag är säker på att dom GÄRNA skulle byta deras skitliv mot mitt överklassliv.

Började gymnasiet förra året, men bytte pga alla jobbiga svenssons som, patetiska som dom är, hackade på mig för att jag klär mig bättre, ser bättre ut och har mer pengar än dom.

Dvs att jag lever ett bättre liv.

Tycker att ni ska tänka om och se er in i våran situation, vi överklass har det inte så jävla lätt som ni tror.

Fattiga människor kollar snett på oss när vi "steker" på gatan.

T.ex som förra torsdagen så skulle jag och 2 kompisar ta en fika vid gallerian vid Östermalm, när vi lämnar gallerian och beger oss mot Medborgarplatsen (Endast för att Johan, en vän till mig, skulle träffa en flicka som han dejtar just nu) så säger en patetisk medelklassare: "Akta skjortan, snobb".

Det gör mig så jävla förbannad att bara för att han inte har dom pengarna och stilen jag har så måste han trakassera mig och mina kompisar.

Är det vårat fel att vi föddes av föräldrar som hade pengar?

Jag började klä mig med stil i slutet av femman.

Det blev lite blandat med JL, Nudie, Emilio (Emilio använder jag självklart inte längre), WE och kanske några Diorsolglasögon som matchar pikén en varm härlig sommardag på stan.

Redan i tidig ungdom så blev jag trackasserad av fattiga barn för min dyra stil.

Bara för att dom inte hade klass så ska jag få ta skit för det?

Ser inte logiken i det, är det bara jag, eller är alla fattiga helt utan perspektiv?

Senare i 7an bytte jag skola.

Redan dom första dagarna blev jag accepterad av andra överklassare.

Äntligen lite folk med stil, klass och pengar.

MEN, fortfarande så fanns det medelklassare som bråkade med oss.

Har alltid bara tänkt för mig själv att dom bara är avundsjuka.

Vilket jag har rätt i också.

Vad finns det för förklaring annars?

Högstadiet gled igenom smidigt, fixade bra betyg (Vill ju tjäna mina egna förmögenhet när jag blir äldre) sen när gymnasiet kom fick jag samma problem som tidigare.

Fattiga, patetiska medelklassare som inte kan ta att jag är rikare än dom.

Bytte gymnasium efter 2 månader, där jag går nu.

Här har jag hittat nya vänner, som precis som jag, har stil och pengar.

Jag är inne på Fragbite för att berätta hur det egentligen är för oss överklassare.

Ni som haft en annan syn på oss borde tänka om efter den här texten.

Och bara för att ni är fattiga, sitter inne och spelar spel betyder inte att ni inte kan lyckas, ta tag i ditt liv och börja plugga så ni kommer ifrån den här svettluktande "kulturen".

Spel är för sorgliga individer som inte har nog med självförtroende för att gå ut och leva livet.

Skärp till er och få en ny syn på överklassare.

Vi har det som sagt inte så jävla bra som ni tror.

/ Stek4life

Vafan är det med er? Måste ni kolla ner på mig bara för att jag är rik? Skaffa lite perspektiv och se hela min situation från en annan synvinel så kanske ni förstår, eller så är ni alla börja helt dumma i huvudet.

Fattar inte hur ni ska ogilla oss? Vad är det egentligen vi har gjort? SNÄLLA kan någon någon bara förklara det?
Föregående tråd
Nästa tråd

281 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 281 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..